måndag 20 april 2009

Viljan äré inge fel på!

Igår när vi var till Ramsele och hämta soffan så bestämmde jag mig (av nån anledning kommer inte ihåg varför) att jag vi skulle sova över i rosa huset för första gången.....Hmm lite sent på komme måste jag ju säga och resultatet blev att när vi skulle gå och sova så var det bara 8 grader varmt! Huu ..tur jag inte hadde kameran med mig. Jag och Arvid sov med mössorna och alla kläder på. Jag i en snygg lila fleece kosack mössa och Arvid i en röd Jofa toppluva! Oj oj...Vad var meningen med det tro?? Ja i och försig så skulle vi åka till Birsta med Mamma och Nisse, Benny och Jessika....men alltså jag var ju tvungen att åka hem med min bil för inte kan jag lämna den i Åsmon heller. Planering Veronica! Planering!!

Fast denna morgon var inte helt tokig i allafall. Det var hela 14 grader i morse och Arvid vaknar ännu en gång med en sång på läpparna. Den här gången så var det sången om pepparkaks kungen! Hi hi han är för söt. När han sjungit klart så somnade han om precis som sist och jag fick förmånen att beundra hans underbara ansikte sovandes med toppluva på. Kan man få en härligare start på dagen?? Näe.....Aldrig.

Har i allafall köpt en säng på annons till Arvid idag. Han önskade sig en säng med låda under. "Som´man kan ha en kompis i " Sagt och gjort hittade en för 1000:- prutade ner den till 800:- : Killen som sålde den tyckte nog lite synd om mig. Det gick upp för mig undertiden att konstruktionen kräver en resårmadrass.....vilket vi inte har.

Ännu en härlig dag!! Vi hörs, kram!

2 kommentarer:

  1. Ja du Vera lite planering skadar aldrig men skit samman huvudsaken ni mår och har det bra du och Arvid, en dag isänder heter det ju.
    Kul att du trivs med ditt jobb
    Men du måste nog skärpa dej lite grann tjejen när det gäller att inte glömma kamera mm.
    Tror inte att du är så virrig då hade du inte haft jobbet kvar.
    Hälsa mamma och Nisse, kram Gittan

    SvaraRadera
  2. Hej Gittan.
    Ja det stämmer nog att lite planering skadar inte, men jag vill ju så mycket.. och man vet ju inte alltid vad man vill och när.
    Och visst är det så att jag har inte kunnat ha det jobb jag har om jag inte kunnat planera. Det kanske är där all planering hamnar :)
    Ska absolut börja mer med kameran. Det är ju så kul men bilder// Kram Veronica

    SvaraRadera