tisdag 14 april 2009

Meningen med livet.

Vi konstaterade på jobbet idag att meningen med livet verkar vara att ta sig igenom och över alla jäkla hinder. Utbetalnings avier som kostar lika mycket att ta ut som beloppet den är på, tal svar hos SJ där man förnedras att tala med en dator som en dator, Vart vill du åka ifrån? - S-u-n-d-s-v-a-l-l. Säger man klart och tydligt. Jag uppfattade inte kan du säga det igen. Vart vill du åka ifrån? Bl a bla .

Usch som ni märker är jag inte på nåt vidare humör. Dagens höjd punkt var när jag hadde Pilates på badhuset. Även fast det var påsklov så kom det faktiskt åtta stycken. Det är en lisa för själen att träna Pilates. Aldrig är jag så avslappnad och lugn som då jag genomfört ett pass. Jag kompå mig själv med att hålla hastighets begränsningen hela vägen, glömde starta telefonen, och satt mest och bara andades lugn och ro. Skönt att andas ordentligt. Jag tror vi är ganska dåliga på det till vardags. Vi liksom slarv andas, tar bara små futtiga andetag och missar iden med att ha två stora lungor....Oj vad djup jag vart nu då?. Ja ja det verkar vara dagens tema.

På väg hem stannade jag till i Skärvsta och tog en prommenad med min Far. Fick sedan fika framför tv:n och har just lyckats släpa mig hem. Ska väl pillra mig vidare till sängen. Ska ha Pilates på jobbet i morgon bitti så det gäller att vakna i tid.

Tja vad säger man...go´natt...ho ho.. Tomt när inte Arvid är här. Det är nog lite därför jag är så här.
Skulle behöva shoppa loss lite det piggar alltid upp. Systrarna Björklund vet hur man gör. :)

Aha! Jag kom på nåt mer bra!! Min bil gick igenom besiktningen prick fritt, den är ny tvättad och Nisses översvämning i graven på verkstaden är borta. Skönt! Nu kan jag avsluta dagen med positiva tankar och vakna till en bättre dag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar