söndag 5 april 2009

Julen varar fram till Påska

Julen varar fram till påska för det var inte sant och det var......Jo det är sant faktiskt.
Usch det är så att jag skäms. Eller näe....Varför ska jag det föressten det är ju mitt hem jag skriver om. Fast visst känns det lite motigt att berätta att jag har en julduk kvar i hallen och en tomte på spis fläkten. Varje år så blir det liksom alltid kvar nåt från julen som helt enkelt inte går att få bort på nåt konstigt vis. Och ju längre det ligger kvar desto svårare är det att få tag i. Förra veckan kastade jag en jul grupp som var heeeelt konserverad. Uttorkad och har säkert kunnat stå till nästa jul. Jagh har alla kartonger från julklapparna kvar under hall bordet, det med jul duken på det är nog därför som duken ligger kvar, då syns inte kartongerna. Jag måste måste kasta dom ...... "Jag såg Berg flyttar in" i fredags och Pernilla Wahlgren hadde inte heller kastat sin julklapps kartonger. Så det är ju lite glamour över att ha dom kvar. Om jag bestämmer här att kartongerna ska kastas på ....hm onsdag...ja det blir bra då måste jag ju eller hur?
Fast för syrran funkar inte det , hihi, hon har skrivit hela veckan att hon ska skura golven.

Oj när jag läser igenom så ser det ju ut som om jag bor i en soptipp. Riktigt så hemskt är det faktiskt inte.

1 kommentar:

  1. Hej raring! Nu är det söndag och jag har inte skurat golven än. Men i morgon, då bara ska jag göra det!!!

    Rasmus har haft feber sen i morse. Typiskt när han har besök av farmor, farfar och faster. Men han piggar på sig mellan varven efter lite meducin, så det gör bra ändå.

    Puss o kram, hela da´n!
    /Sis

    SvaraRadera