onsdag 1 april 2009

Hi hi hi...... April April

I morse så lullade jag på med en glas chai te i handen. När Anne såg det så utbröt hon " -Har du urinvägs infektion?" Det såg så ut faktiskt på färgen, och lite lät äckligt grummlig..."-Näe sa jag som först inte fattade nåt. Men sen kom Anne på, Det är ju i:a Aprill idag! Gå in till sköterskorna och be dem kolla en sticka. Hihihi.
Iväg det bar med teet i högsta hugg, hittade en vit plast mugg med blå rand på som det stog Urin på . Hihihi . Jag hittade Maria på sitt rum- "-Hm Maria tror du att du kan ta en sticka på mitt Urin?" Jag lämnade över ett lagomt ljummet te i hennes hand och ja...Jag tycker hon såg lite förskräckt ut över färgen och grummligheten. Hon frågade hur länge har du kännt ut av det här? Och jag tänkte ..hmm..med den färgen så får jag nog dra till lite...."6-7 dar..." Umm sa hon och skred till verket och doppade urin sticka i mit te. :) Kollade mot burkens färkoder och ....nej det ser bra ut, men hon var fortfarande bekymmrad. Och då kunnde jag inte hålla mig längre....April April .

Jag ville ju inte att mitt te skulle hamna på labb..

April på er // Veronica

1 kommentar:

  1. Thi hi, sånt skojsigt april skämt. Själv blev jag varken lurad eller lurade. Men det var inte svårt att lista ut vad aprilskämtet var i DN. Vip-kort hos SL som garanterar gräddfil till bra platser?! Hallå!!!
    Puss Anso

    SvaraRadera