torsdag 23 april 2009

Helg i sikte!!


Full fart mot helgen! Hela veckan har varit som en stor kapplöpning mot klockan och mitt enda mål just nu är helgen! Planen var tidigare att åka till Näsåker och hugga in på slipning av soffan. Men den planen är så avlägsen nu så att det känns mer troligt att Tomten kommer med julklappar på sängen. Alltså det som inte har hänt den här veckan det kommer inte att hända.

Måndag var jag och Arvid bla annat till Birsta/Sundsvall och köpte säng och annat smått och gott. Arvid ville inte alls åka trots mutor om McDonalds och bollhav på Ikea. Efter lunch så var jag smått desperat och fick tvinga med det lilla livet under hot. Väl på plats så var det svårt att tro att han aldrig velat åka. Hmm
Tisdag så hadde jag Pilates på badhuset och var hemma runt 19.30. Tidigt i och försig men dock ett uppbrott.
Onsdag så var det upptaktsmöte för kvarters fotbollen på kuben i Långsele. kl 18. Tar väl en halv timme tänkte jag...Pytsan....1 1/2 timme senare åkte vi därifrån. Med MIG (????) som ansvarig ledare. Ja men hur gick det till?? Jag ska inte åka på sånna här möten det är bara så. Tidigare under dagen så var jag så stolt för att jag tackat nej till en plats i Konstföreningens styrelse. Där försvann den tiden som jag vann då. Men det känns kul det här med fotbollen. Fast om dom tror att jag kommer hålla koll på alla matchtider...ha ha ha då får dom det jobbigt ska jag bara säga. Arvid var iallafall glad och tog med sig sina inneskor i famnen och sprang varv på varv under hela mötet :) Det var liksom bara att lätta på täcket när vi kom hem och han landade där likt en ner signande fjäder. Sov strax där efter. Hi hi.
Torsdag så var det avslutning på skidträningen med korvgrillning på IP i Forsse. Snäll som jag är så erbjöd jag Micke att följa :) (Att jag då fick städningen av dagis var liksom inte in räknat i planen om ni förstår) :(
Men snart snart är det fredag.
Och planen ser ut så här: Micro mat och chips framför tv:n intages i liggande läge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar