söndag 12 april 2009

Påskdagen

Idag har vi tagit det lugnt och sovit ut ordentligt. Ätit en sen frukost och sedan blev det prommenad till rosa huset. Idag skulle vattnet på och spänningen var olidlig. skulle systemet läka som ett såll eller ska det gå bra? Sagt och gjort, vetten mätaren var på plats och dom andra rören också. Okej sa nisse nu släpper jag på....Okej sa jag och lyssnade spännt efter dropp eller fontän.....Nä det verkar gå bra sa jag. ..Hm Konstigt säger Nisse det borde vara fullt snart. Ja men det tar väl ett tag säger jag med ko lugn i rösten. Men efter att tag så hör jag paniken i Nisses röst. men nu ska det vara fullt. Ja men beredaren var ju tom och det tar ju ett tag...sa jag. Ja sa Nisse kall vattnet kommer, men varm vattnet då....Och precis då så kommer varm vattnet ur kran i köket. Nu !! Ropar jag. Och hör i nästa stund hur det absolut sprutar i garderoben i sovrummet. -Ah! Stäng av stäng av. -Va? vad är det? -Stäng av ropar jag igen och tycker tiden står still, det sprutar rätt ut ur beredaren!! Tillslut så stängs vattnet. Och jag har hittat mina gräddvita gardiner och liksom kastat mig in i garderoben och håller för...ääää det var inte så smart. -Ja just, säger Nisse jag kopplade ju bort den där kopplingen. -??? Nähä, det menar du inte...pust..

Sedan satte vi igång våffeljärnet och gräddade våfflor, precis som i fjol. Och solen sken. Härligt

Go och gla´ Vera m flera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar