torsdag 2 april 2009

Positiv city utveckling vs Kommunens parkerings förslag

Kan inte låta bli att skriva några rader om två artiklar jag läste i Tidningen Ångermanland.
I den ena artikeln så intervjuas ordförande i Sollefteås företagar förenig hon tipsar om hur det krävs ny tänkande och uppsökeri av kunder i dessa kris tider, hur stor utvecklingen varit av centrum och att det går att göra sollefteås handel mer attraktiv. Sollefteås handel är verkligen på framtårna och utvecklingen har kännts otroligt positiv de senaste åren. Trevliga handlare och service andan är på topp. Ja det känns faktiskt som om "vi" ,som man gärna säger när det går bra, är unika med så genom gående trevliga butiker och personal längs gågatan och vidare ut i ytter kanterna av vår lilla stad. Och med mysiga fik och rolig shoping så kan man alltså bli kvar ett bra tag på stan.

I den andra artikel läser man om hur Kommunen nu ska ta tag i problemet med för få parkerings platser. Ett återinförande av p-skivan som andvänds istället för automater ska kosta 20:- . Ja men så långt är väl allt väl. Men då löser jag vidare; Max tid på parkering ska bli 3 timmar. "- På tre timmar hinner man gott och väl handla" Uttalat av en man förståss! Kommer inte ihåg vem det var. På tre timmar, alltså då har man kanske fikat klart skulle jag vilja säga! Tydligen så är det problem utanför Pipan där man lämnar in Lotto, Trav mm och ja där rävker det kanske med tre timmar....kanske bara.. Och visst jag kan hålla med om ett förslag på att ta bort konsten på parkeringen på torget och därmed få fler p-platser. För vem står på parkeringen och studerar skulpturer??? Men samtidigt så tycker jag att hyresvärden skulle ordan p-platser till sina hyres gäster och arbetsgivarna i huset till sina anställda. Det uppstår bara irritation om kassörskan skulle ursäkta sig med "-Ett ögonblick jag tar strax emot travet jag ska bara gå och parkera om bilen, för nu har jag jobbat i 3 timmar.

Ja ja förslaget ligger i allafal på kommunen nu och vi får väl se hur goda värdar vi ska vara mot våra gäster som kommer till stan för att shoppa.....Förut ingen parkerings plats-nu parkering men bara i tre timmar..Åhh det är ju så att man kan ...ja jag vet inte. Nä jag tror jag måste ringa Rullander han vet nog nån lösning....Ja jag ska sova på problemet.
God natt.

1 kommentar:

  1. 3 timmar!?!?! Nej det går ju bara inte. På dem bara sis!

    Ha en trevlig helg, njut!!!
    /Anso

    SvaraRadera