söndag 26 april 2009

Rätt ska va rätt :)



I dag var premiären på fotbolls träningen. Jag och Kaj skulle liksom hålla i det hela.... Vi träffades ca fem minuter innan och liksom...Hej, har du tänkt ut nåt eller...Äh näe..


Men det gick fin fint. Mästerligt om jag får säga det själv 14 st 5-6 åringar som får varsin fotboll vid fötterna och vi lyckades öva skott på mål, passnings spel med bredsida, stoppa bollen och inkast!!
Sedan hadde vi en match. Oj oj då kom kaoset, hihihi, spelplan var det liksom ingen som hadde koll på, att fotboll betyder boll spel med fötterna tänkte vi inte skulle behöva förklaras närmare,...men faktum var att det var nästan lika vanligt att man helt sonika plockade upp bollen med händerna om den inte gick dit den skulle.
Underbart kreativt av barnen tycker jag. Det känns jättekul och ser redan framemot nästa träning :)


Efter träningen åkte vi till Morfar och Anneli och bytte till sommar däck. Arvid hjälpte till men ledsnade efter två hjul och drog till grannen Julia som hoppade på en studsmatta upp och ner, så Pappa och jag fick göra allt jobb själva. Annelie hadde gjort en underbar sockerkaka med äpplen i, fortfarande ljummen och kaffe i solen.

Sedan var vi och kollade nya lägenheten igen. Som tur var så var tapeterna i Arvids rum trasiga så vi får nya. Dom var ju inte så snygg annars heller.



Kvällsfikat smakade gott i kväll och eftersom jag hadde knäppt kort på mitt fika så ville Arvid fota sitt o´boy glas också. Rätt ska va rätt :)

3 kommentarer:

  1. Jasså jaha, inte fattade jag att du skulle vara tränare också. Men skönt att få sommardäck på, det ska jag fixa på onsdag så vi svischar upp på sommardäck på torsdag. Annars då....?
    Anso

    SvaraRadera
  2. Svischar på rätt duktigt här oxå.
    Kör fort som f-n hem! ;)
    Saknar dig nåt enormt och vill att du ska vara här nu.
    Arvid är hoss Micke i helgen ev. kanske att vi kan få låna honom till Söndag middag innan ni åker. Eller nåt... // Krrrram

    SvaraRadera
  3. Men hallå där vännen! Vad pysslar du med? Vill veta vad du har för dig och vad som händer i veckan och helgen. Vi åker till mamma på torsdag och planerar att åka hem igen på söndag eftermiddag. Där emellan inget sagt. I morgon är det onsdag = halv tid. Skönt!!! (Fast egentligen är det ju halv tid i dag eftersom fredag är röd. Tjo ho!!!)

    Kram sis!

    SvaraRadera