söndag 12 april 2009

Påsklördag

Tidigt tidig så vaknade Arvid. -Mamma kom nu måste vi åka tillbaka. Vi får inte missa saxarna som vi ska ta upp. Och hej vad det gick att komma ur sängen. Vi fick följa med ut på isen och alla barn sprang från hål till hål för att kolla om det blivit nån fångst under natten. Och visst hadde det blivit det Lake, Gädda och en jätte fet Abborre. arvid var lite orolig att han fått blod på sina vantar och studerade dem noga, noga. (han var inte ens i närheten :) Vilken upplevelse!





Kolla abborren, snygg va?













Arvid fick åka med Markus på han fyrbandare eller vad den kan tänkas heta. Mycket tuff maskin.





















Fast mest åkte han varv på varv runt sjön med Simon på lilla blå eller med Joel på farfars skoter. Och jag satt och pimlade och brände näsan :) Ingen fångst dock. Konstigt? Näe jag tror jag mest satt och halv sov.




















När vi på eftermiddagen drog oss hemåt Åsmon igen så skällde Arvid på mig hela vägen.

Han har, citat "-velat vara kvar i alla mina dar"


Tack alla för två härliga dagar i Törvattnet!

1 kommentar:

  1. Hallå raringar! Fy vilken skön helg ni har haft. Kul med en typisk Åsmon historia med vattnet, ha ha. Saknar er något hemskt, vi måste nog komma upp över snart.

    Rasmus har hållit sig vaken sen kl 13 och somnade nu strax efter 18. Men så däckade han totalt på mig efter kvälls gröten. Nu ska jag och Jon slappa som vi aldrig slappat förr...
    Puss puss!
    Anso

    SvaraRadera