fredag 24 april 2009

Kojan i skogen

Fredags prommis runt österås.
På väg till kojan efter en prommenad runt området så säger Arvid;
-Jag ska bara hämta min penna och min knallpulver pistol som jag la på sidan av vägen.
-När la du sakerna där ? Sa jag.
-I höstas, svara Arvid.
Och genast förstod jag vart mitt minne har tagit vägen. Allt gick i arv till Arvid!!
För vad ligger inte på exakt den plats han går fram till om inte pennan som han ritade med i höstas och knallpulver pistolen?? Fattar ni nåt?

Härlig bild.

Tycker dock att Arvid ser lite bestämmd ut. Ungefär, -Här bor jag! Vi flytt´int´.

Snickarbord med spik, hammare och div. bra att ha saker

Arvid är en hejjare på att fota tycker jag. -Ja men sitt stil! Vrålar han och trycker av.

:) Hihi jag var ju rädd att inte rymmas och satt som en Uggla fram och tillbaka.

Diskussionen var underbar. -Mamma. Adam säger att Happy Meal är bäst. Men det är ju Fun Box. Den hamburgaren är ju hårdare. Eller hur? -Ja Arvid verkligen. -Fast på tv om man säger att hamburgare är bra (McDonalds reklamen) då blir dom vuxna arga och tittar ut Martin. Dom pekar så här, (visar hur dom pekar på sina ögon och pekar på barnet som sitter och leker och ser arga ut) Snacka om koll.
Vi har haft kott fotboll utför trappen bakom köket, riktigt kul, så nu finns det en hel del kott där hm undra om det är nån som undrar var dom föll i från för träd. Man kan sparka sig less här uppe på kottar minsann, det är hur mycket som helst. Först tävlade vi i vem som kom längst, sedan var Arvid målvakt.

Usch. Jag sitter och blir lite nostalgisk. Det är meningen att vi ska flytta härifrån :( Både bra och dåligt. Det braiga är väl det att vi kan gå i skolan i Långsele och att vi kommer närmare byn, affärn och kompisar. Det dåliga är att vi har ju trivts så himmla bra här. Det här året har verkligen varit tufft och att finna friden här har varit en ynnest. Usch....nu blir jag tråkig.

Det blir bra jag vet det. Det känns bara så jobbigt och orättvist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar