torsdag 4 juni 2009

Trött, slut och heeeelt sänkt.

Idag blir det ingen piggelin blogg eller underfundiga skämt. Det är torsdag och jag är helt jäkla slut....Veckan har verkligen inte varit min varken på jobbet eller på fritiden...I måndags så for jag ner på stan på lunchen och köpte Ipren och äter nu maxdos för att komma igång efter en rygg värk som har huggit och klämt och tryckt så jag inte ens har kunnat ligga på mage. Men skam den som ger sig (vilket dumt utryck föressten) Ja har i allafall lyckats reka loss svanken och rör mig nu ok ...när jag går ...men det kan man ju inte göra hela tiden. Nu kan jag sitta i allafall under lunchen , utan att hålla mig i bordskanten för att avlasta trycket som blir när man lutar sig fram mot tallriken för varje jäkla tugga! Bläää Men tänk dom stackare som har så här helatiden! Oj. Jag ska nog sluta klaga för som sagt så har det gett efter och nu funkar jag i det närmaste överenskomligt. Är väl lite kräsen i och försig, jag är ju van att kunna hoppa och skutta som jag vill.

Jag försöker tänka tillbaka på veckans kvällar och kan för mitt liv inte komma ihåg vad jag gjorde i måndags. Hmm..tisdag var vi i allafall på simskole avslutning, stannade till i Skärvsta på väg hem. Onsdag var vi ner till Skärvsta, Morfar, Annelie och Patricia och hälsade på på kvällen Arvid hadde lego med sig och byggde ihop sitt flygplan som nu står snyggt bokhyllan igen. Torsdag lite taijta puckar hela dagen.....Det började tokigt med att jag checkade in sex glad tjejer i ett annex som målarna hadde byggt upp en ställning runt och mitt framför dörren står en stor jäkla stolpe med en tvärslå. Eftersom ställnings byggarna inte var kvar på plats så fick jag tänka om och bytte rum åt gänget till enkel rum i huvudbyggnade.....som var ostädade...Suck. Ja har det börjat så fortsätter det gärna....Säger jag glatt (!) till damerna och rycker in med städ tjejerna och skurar och bäddar för glatta livet. Går på lunch och under tiden anländer en busslast som har bokat lunch och guidning. Som väg ledning på tavlan i entrén så har jag skrivit.

Torsdag: *_________ Just det ingenting. Men faktiskt en prick framför det som skulle ha varit gruppens namn ;) Chickt va? När jag kommer tillbaka från lunch så har dagis ringt och meddelat att det är grillning på Arvids nya förskola och det börjar kl 17 om vi vill...ja men åh det vill vi ju så det klämde vi in mellan 16.00 utvecklings samtal och forbollsträning 18.00 Det funkar kanske i mattematikens värld att man har bokat in 16, 17 och 18 men inte i verkligheten. Ja ja men eftermiddag på jobbet fortsatte och jag lyckades nästan få klart med weekend programmet, jagar personalen med blåslampa stackarna..En hann inte ens in på sitt kontor förrän jag stog med schemat i höggsta hugg. När den dejten var förbi så drog jag i väg till konf lokalen för att kolla möbleringen inför morgon dagen (det var klart underbara Håkan!!) då vi har två grupper en som jag inte ens har börjat möblera för ...det hinner jag i morgon. Sedan åter till receptionen för att göra kassan....då jag var klar kommer butikens kassa in...hm då för jag alltså börja om från början.....Men då ryckte Katarina in och gjorde om den...Jag hadde ju mitt 16, 17 , 18 möte att rusa till...
Ja inte riktigt min dag alltså ....och har det börjat så är det bara att fortsätta att hänga på till slutet och kudden anfaller. Nyss så hörde jag ett tassande som betyder att kudden dessutom är upptagen.. Arvid har kommit på att han sover så bra i sin egen säng så att han missar att vakna och komma över till mig på småtimmarna, Så nu gäller det att smita över medans man är vaken.

Ja ja ...jag hörde inte det där. Det var så länge sedan han sov hoss mig så det får gå för den här gången.

För att muntar upp det här fantastiskt roliga inlägget så laddar jag upp några bilder.





Så här kul kan man ha med ett glass struts papper. :) Faktiskt så provade vi nog allihopa. Patricia ,Jag, Anneli och Henke. Fast det var bara Arvid som var med på bild.

2 kommentarer:

  1. Oj oj oj. Full rulle hör jag. Men nu är det fredag.Ta daa!!
    Kram på dig
    Sis

    SvaraRadera