tisdag 30 juni 2009

Nytt språk?

Hm alltså ibland kan man bara inte hålla sig för skratt när Arvid funderar. Även fast han var alvarlig så bröt jag ut i ett hejdlöst fnitter, stackarn. Han funderade på vad han hette han som skruvar i bussen på verkstaden här bredvid. -Vem? Säger jag. -Han som pratar fisk-svenska säger Arvid. -Nej nej, svinsk-svenska- Äsch! Svensk-fiska. -Men MAMMA!!! Sluta skratta då!

Usch stackarn jag skrattade så att tårana rann och han blev bara mer och mer arg.

Idag har jag varit på allerten och klippgräset, fyllt nytt vatten i Arvids bäbis pool, den är verkligen tokliten, precis rumpan på mig och Arvid ryms om vi ska bada samtidigt. Borde verkligen skaffa en större. Fast imorgon kanske man kan våga sig på ett dopp i Omsjö. Jag har också målat en vägg i boden, sedan vart det för varmt för å gö´nå mer.

Igår blev legoborgen klar. Den byggdes klar emellan varven som Arvid badade med Moster Paricia i deras jätte pool.

Planen nu; slappa fram tills det är dags för mat. Vad gör ni? Skriv nåt vetja.
Sommar hälsningar Veronica

1 kommentar:

  1. Sitter i en as varm 2:a på 53 kvm, längtar till nya läggan mer och mer, dag för dag. Ska kanske till ett utomhusbad i morgon. Visa mitt bleka fläsk, iik!
    Kram Anso

    SvaraRadera