söndag 7 juni 2009

Som om man hadde lite att göra?


Hm ...ja . Jag vet. Jag har säkert inte tid att sköta om det, men jag var tvungen. Idag har det plöjts upp et litet land där jag ska sätta potatis och kanske lite morötter...ev några broccoli plant....åsså lite blommor. Kanske några rädisor och sallad också....Ja det har en tendes att växa mina planer. Fast det är ju kul att planera också. Så blir det inte stans största skörd så har jag ju iallafall haft kul medans jag planerade och Arvid hadde kul med allt traktor åkandes som blir. Vi fick som tur var låna en jordfräs som man kan ha på trktorn så det gick ju som hejsan. Planen på ett litet land blev därför genast liiite större än tänkt när man slapp vända eländet själv. Kul var det även att kasta jordiga grästuvor på Mamma :( . Allt krattande av tuvor hoppas jag inte har förvärrat min rygg.
Jag var på en spännande massage i går eftermiddag, rosenmassage. Det var liksom inte en klassisk massage utan (hon beskrev den så här). " Jag låter händerna styra och dom får tala med musklerna som är spända och ge dom en bekräftele på det jobb dom gör". " Trycket som händerna gör motsvarar trycket i muskeln, så jag ska inte igenom eller ligga ovan på muskeln utan bara bekräfta den" Mycket trevligt möte både för mig och mina muskler. Jag har ju hört ett utryck (förmodligen på jobbet nånstans) att kroppen minns det vi har glömt. Helt sjukt märkligt men under massagen så gick mina tankar ända ifrån tiden då jag var 6 år och lärde mig cykla, precis som Arvid gör nu, till flytten till Åsmon, till skolan osv osv...Ända tills nutid och framtids önskningar. Konstigt va? Jag har bokat in en tid till. Det var så ....ja...bra.
Jag brukar ju varje höst söka till högskolan, det är tradition, det är det även att tacka nej när jag kommit in. Jag har sökt Sjuksköterska i Sundsvall, på distans, sjukgymnast i Boden, Socionom i Ö-vik, osv osv. Nu till hösten har jag sökt Beteeendevetare i Härnösand på distans, och helt sjukt är det för jag vet ju att jag inte kommer att gå!! Under massagen så kom detta märkliga beteende upp och funderingar på varför? Jo men jag söker ju inget som jag verkligen vill läsa. Så enkelt var det. Vi vet nu, jag och massören Ing-Marie vad jag vill...hi hi. Men det är vår hemlighet...ett tag till i allafall. Jag är inte så bra på hemligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar