måndag 22 juni 2009

Messömmar!!


Har firat Messömmar i Törvattne´. Så långt in i skogen man kan komma, nästan ingen täckning på mobilen och utan ström. Så att ta med datorn var ingen ide´. Nu ska vi se om jag kan plita ner en sammanfattning. Vädret var på vår sida. Ingen blåst och bara några få dropp regn under hela helgen. På midsommarafton så for vi in på byn i Myckelgensjö och gick på hembygdsgården "Gammelgårn´" och såg på Folkdansuppvisning till dragspel och fiol. Mycket vackert och barnen var klädd i björkkransar, solen sken och livet kändes lätt. Härligt att vara ledig. Sedan bar det iväg hem till stugan igen för Jordgubbs tårta. Den planen höll på att gå i stöpet då det visade sig att min 5 dl grädd var i kylskåpet hemma. Tur det finns grannar :)






Det var bara 12 grader i vattnet men det gjordes tappra försök från Arvid att bada och av de andra barna som var där.



Kan man inte simma så får man väl ta till cykeln :)


Att det sedan visade sig att det var JAG som blev sjuk, som bara satt på bryggan och kollade på det glittrande vattnet, var väl ändå lite orättvist. Fast tur att det inte var Arvid förståss. Jag har alltså tappat rösten helt och kan inte prata alls, det bara väser och låter illa. Om jag ändå hadde varit och rockat loss och haft lite partaj så har jag kunnat ta eländet. Men som det är nu så är det ingen som tror mig när jag säger att det starkaste som gick ner i helgen var korvspad!


2 kommentarer:

  1. Korvspad? Bha! (Jo då, jag tror dig sis.)

    Trist att du blev sjuk, men hoppas att tårtan smakade då. Undrar såklart om det blev någon cheescake?
    Puss
    A-S

    SvaraRadera
  2. Jag loooovar :)Har aldrig haft en sån lugn midsommar helg nånsin! Fick värsta UVI och var tvungen att köra hem till Mamma kl 23.30 på lördag för jag trodde jag var tvungen att åka på akuten. Jag drack 1 1/2 LITER citron vatten och var tvungen att stanna 5 ggr på 1 1/2 mil för att kissa tre droppar åt gången.....Så jäkla synd om mig har det nog aldrig varit. Men alla tror jag har supit loss hela jäkla helgen och jag blir snart skrik arg. Har fått penicillin nu och är på G, nu är det bara rösten som ska tillbaka också. Har väst mig igenom ett Pilates pass nu på morgonen.

    Tur du tror mig Sis.

    SvaraRadera