söndag 14 juni 2009

Dagboks återblick

Eftersom jag jobbar i helgen så kör jag en lite lacy variant av bloggningen. Hittade ett gammalt dagboks inlägg sedan i vintras...

Min helg har varit ok tycker jag. Har väl kanske önskat mig en dag till men nu blev det så här:

Fredag pizza på terassen framför storbilds tv med backhoppning på. För varje en som hoppade så frågade Arvid -Vad heter han.-Hur långt vart det?.-Hur fort gick det? Och dom hoppade på löpande band och två omgångar. Så det tog ett tag att få i sig en pizza.....med all den rapporteringen så vart det inte mycket tuggat.
Lördag morgon sen frukost och ring så spelar vi på p4, det är standard för mig och disney chanel för Arvid fram till ca 10.30.( Vi trotsar flimret som har blivit sedan takraset bägge två )Sen var vi och fyndade skor på stan halva rea priset!! Kl 13 Barnkalas med halsbrytadne pulkåkning!! Jag var tvungen att åka med Arvid varje gång jag var så rädd att han skulle dö eller nåt. Stackars barn, ha en så harig Mamma med sig på barnkalas. Fast ibland var det nån fler förälder som åkte med också såg jag. :) Sen sov vi i soffan när vi kom hem. Middagen var färdig pot gratäng på påse och fläskfile´med färdig pepparsås på ..ja ....påse. Framåt kvällen var det körslaget och hör och häpna det var Team Robert Wells som åkte ut!! Mäh!!

Sedan Arvid somnat så satt jag i köket och lyssnade på P4 (igen det är liksom min kanal, Anso kallar det för Tant varning) Och då var det Sven Wolter som var gäst pratare och oj vad fridfullt det var att sitta i mitt mörka kök i datorns sken och bara låta mig bäddas in av hans djupa röst med en kopp te.

Söndag slapp sen morgon efter frukost så bestämmde vi oss för att packa ner alla mjukdjur (typ 50st) som Arvid hadde i sin säng i plast påsar och bära ner i källaren. Svår stund för Arvid men tillslut så var det bara de 6 bästa-måste-ha-kvar djuren som var kvar och sängen var hittad igen! Efter det så gick vi in och badade och bastade på jobbet. Nu har Micke hämtat Arvid hem till sig för en vecka och jag har satt mig i soffan med en kaffe kopp och har faktiskt suttit här sedan halv fyra herre gud!!

Ja inte så tokigt för en ledig helg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar