onsdag 17 juni 2009

Den som spar han/hon har :)

Ahaaa...mycket skönt. Har sparat en hel hög med timmar som jag börjar nalla på, tog ledigt i morgon och ska soooova länge. Sedan packa (regn kläder och ylle tröjor) för att åka på midsommar ledighet, handla lite smått och gott, sedan framemot kvällen landa i Törvattnet. Skönt med lite semester innan stormen på jobbet nästa vecka. Fast konstigt nog så är det ju då som det är som roligast att jobba. Men som sagt mina sparade timmar kommer väl till pass nu innan helgen.
Arvids sparande har också gett resultat. Han har stoppat varenda liten krona i spar bössan sedan i februari. Siktet har varit ställt på en Lego Polisstation. Och äntligen i eftermiddag så styrdes kosan mot stan och leksaks affären. Lyckan var fullkomlig. Han har byggt och byggt så jag fick helt enkelt lyfta honom av stolen för att äta och likadant när det var dags för sängen. Lego är ju tidernas uppfinning! Låt heela midsommar helgen regna bort!! Vi bygger lego. Ja för jag tror att det blir svårt att inte packa ner stationen när vi far.
Fast jag minns Arvid kommneter från i Julas. Han fyllde år strax innan och fick paket efter paket med lego och likadant på jul. När han i mellan dagarna fick en sen julklapp och det var ....Lego. Så vänder sig Arvid mot mig och viskar "- Mamma, säg till Tomten att jag inte vill ha mer Lego nu..." helt knäckt stackarn. Dagens i-lands problem alltså.
En annan kommentar jag inte heller får glömma är, när vi cyklade förbi Kunga stenarna här på Österåsen. "-Tjalle" säger Arvid . Och jag"Va?" -Ja där har han sin sten ju. Carl-Gustav åsså han Oskar den tvådje." Ha haha Tänk när och hur har han kunnat snappa upp detta? Jag kanske har nämnt det nångång när vi har varit ute och gått med nån kompis eller så....Alltså jag fattar ingenting..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar