fredag 1 maj 2009

En dag i Besök och Bilens tecken



Minsann! I morse när jag kom från dansen (kl 03.30) så stog Familjen Svendsens bil utanför min dörr!


Trevligt med frukost sällskap och det blev en helt otroligt vacker dag. Sommarn är nära nu!!



Rasmus och Jon redo för en dag i solen med kepsen på svaj.








Vi hälsade på Morfar, Annelie, Syster Patricia och Henrik. En sockerkaka som inte var av denna värld, hadde Anneli gjort på morgonen och oj vad god och stor den var.



Schy Morfar :) Rasmus vill prata nu. Hihihi

Syster Yster i solen i Sollefteå.

Sedan...Äntligen fick jag åka på Bilensdag! Thi . Första stoppet var givet! Vi skulle på Ivars Bil och kolla in Annes och Sunes motorcyckel. Jag har liksom inte förstått hur den skulle se ut. Även fast Anne berättat om den. En motorcyckel med tak och säkerhetsbälten. Men så här tuff var den !! Sune lyckades jag fånga på bild men Anne hon försvann bakom kameran och fotade mig....Kolla även in Bond bruden som sitter på (livrädd för att den ska tippa) Tydligen så har denna modell varit med i en Bond film. Det är en BMW C1 125. Om ni tagit 1 kr för alla provsittningar så har nog fått in en slant eller hur? Och inte nog med det.......



....dom har en skit gamal Mercedes också. Snygg va!?







Och det är då min bil.....eller? Nähä., suck, men viiiiill ha. Åh vad den var fin. Och till salu dessutom. Tänk att få glida runt i denna pärla i sommar. Hmm...Ja ja...Chev Bel Air för er som inte vet. Det är bilarnas bil!

Som vinterbil hadde jag tänkt mig en Hyundai Santa Fe. Såg en skit snygg svart med tre xtra ljus på. Det är typ det jag kollar när jag ska köpa bil. Vad det är för färg och om det är nåt snyggt på x-tra ljus eller lätt metal fälgar. Sist jag köpte bil var ju min Audi a4. Fin färg. Jag tar den sa jag.... När vi kom hem säger Micke
-...ehh du vet att det inte är nån motorvärmare på va?
-Va?! Ja men varför gör man bilar utan mv paket?? Och dessutom säljer dem i Sverige/Norrland.? Hm Dumt tycker jag, det ska liksom vara standard. Äh sa jag det kan man väl ordna dit.
-Ja visst kan man det sa Micke. Ska du ordna dit ett drag också?
-Suck.....ja men herre gu ´varför finns det inget drag då? Bilar ska man väl dra saker med ibland? Och då behöver man ju drag. Det borde verkligen vara standard!!

Så...När jag nu kollade på Santa fe:n idag så noterade jag nooooga vad som stod på beskrivningen. Mv, drag (gick till och med bakom bilen och kollade ) jo det fanns. Klimat anläggning måste man ha, och det är bra och den inte gått så mycket. Bra pris var det dessutom och en -03. Lagomt gammal tyckte jag. Så när jag ringer och berättar om fyndet så kommer frågan upp -"Bra pris för en o3:a konstigt." Ja säger jag glad i hågen och berättar om alla mina iaktagelser på utrusning. Och jo förresten.....det var en disel, gör det nåt?

Bahhh...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar