torsdag 14 maj 2009

Kökshumor har alltid varit bäst- eller?

Varför hamnar man alltid i köket när det är fest? Jag tror att det är för där snackas och avhandlas det mesta- dels därför att musiken är för hög för att småprata i vardagsrummet. Fast nu tänkte jag berätta om ett helt annat kök. Nämligen det på mitt jobb. Där avhandlas diverse teman lunch efter lunch. Oj oj vad vi kommer fram till mycket bra saker där.
Har inte köket funnits så vet jag inte om jag varit kvar faktiskt.
I går tillexempel så - håll i er nu - kom vi in på temat kropps behåring...Ja faktiskt. Det började med att vi konstaterade att det inte växte hår på ställen där man transplanterat (tagit )hud i från. Och genast kom nästa idé som på beställning. - Ja men då kan man ju byta plats på håret om man vill. Eller? Hmm om man tar från ställen där man inte vill ha hår ...och byter plats med typ en flint. Fast då var det noga att man placerade håret i rätt väx riktning. Det finns nämligen de som har erfarenhet av att håret växer på tvärsan och man placerar det fel.....Ha haha Näe det här blir inte alls lika kul som vi hadde när vi avhandlade hårstrån med eller utan på tvären eller krulligt. Det var faktiskt inte ett öga torrt :)
Tidigare under dagen kom en kommentar som blev lite fel som det kan bli när man är i farten och uppe i varv. -Hörru, du som är gammal i grenen. Ja då trodde i alla fall jag att jag skulle dö!


I övrigt i dag så har jag lyckats samla ihop min pappers insamling igen! Fyra snygga högar, en i hallen, en i köket, en i vardags rummet och en i bilen, har blivit till en i pappkasse i hallen! Vem släpar hem allt skräp hit? Och varför gömmer dom räkningar i skräphögarna? Grrr jag blir så arg! Dom där räkningarna har jag inte tid med nu. Dom skulle ha varit med på dragningen den sista april. Nu får dom vänta på sin tur. Ja det är inte mitt fel att dom inte kommer fram när dom ska matas in. Eller...? Ja ja det kan det väl kanske vara... Usch.
En bonus dock var att jag hittade ett vård av barn papper så lite plus blir det OM jag skickar in det papperet. Jag skäms lite men kan inte låta bli...Intyget varifrån den 14 Januari, tror jag. Ops!

1 kommentar:

  1. ho ho!
    Jag kan absolut tänka mig hur snacket gick där i köket. Ska du ut på nått kul i helgen? När var det där springa-runt-och-äta-mat-festen?
    /Kram sis

    SvaraRadera