tisdag 5 maj 2009

Dom har smitit-:) allihopa nästan

Alltså, att sitta och surra med Arvid efter middagen ger en en massa ledtrådar på vad som kan hända med ens tankar och funderingar. Tex idag så undrade jag vad dom ätit på dagis till lunch. Dömt att misslyckas -minns inte- alltid samma svar. Ja men, fortsatte jag, om du tänker efter. Ni satt vid bordet och i skålen låg.....Nä, säger Arvid kommer inte i håg. Alla tankar har smitit ut. Dom som låg längst fram smet först och sedan dom längst bak. Bara några kvar. Fast jag kommer inte ihåg vilka det är som fanns kvar.
Alltså vilka underbara förklaringar han har! Allt för att slippa anstränga sig. Spar på energin till annat.

Hjärnan kräver faktiskt en massa energi, det fick jag höra på Anetts föreläsning på jobbet i fredags. Människan är av naturen lat i hjärnan-det tar för mycket energi att tänka. Så det har vi i oss ända i från stenåldern om det skulle bli svält så hadde vi depåer till hjärnan i allafall. Så vi kunde tänka ut nåt smart när det verkligen krisade. Jag visste det! Jag som är så energi smart, spar på varmvattnet, stänger av elementen om jag vädrar, stänger av plattan fem minuter innan potatisen kokat klart, klart jag spar på hjärn energi också!! Helt klart!

Arvid var på sin första simskole lektion idag. Morfar hängde med Arvid och jag tränade Pilates i källaren på badhuset. Vi är inte bara energi smarta vi är tids smart också. Två flugor på en smäll. Jag sparade även på kameran, lät den ligga i min träningsväska under tiden som Arvid kokade sitt första kaffe i klorvattnet och lyssnade på P4 (tydligen hör man radion om man doppar öronen under vattnet-tips för er som inte vill betala licens avgiften till Radiotjänst).


Men på fika pausen så fick jag till en kort i allafall. Arvid och Morfar var nöjd med kvällens övningar. Och ännu en gång denna dag....-Vad fick ni göra då? -Minns inte. Men Mamma jag har en godis i glassen och det var ju inte lördag i dag.
Över och ut// Arre Barre och Virriga Vera

3 kommentarer:

  1. Hej älsklingar!!!! Vad härligt med bad och fika. Själv har jag kommit tillbaka till verkligheten, pigg och glad kex choklad. Måste säga att det var ett rent nöje att hämta er på klassfesten, inget dåligt samvete är nödvändigt alls. Helt onödigt faktiskt. Får ju skylla mig själv att jag inte sover när jag kan, eller hur?! Kram på er!!! Anso

    SvaraRadera
  2. hej du kan ju kolla hur man ser ut innan man hamnar på en blogg hur kul är det att sitta där med käften på vid gavel. ha det pappa

    SvaraRadera
  3. Men hej!
    Jag valde av det bästa :)
    Men nu har jag tagit bort kortet.

    Veronica

    SvaraRadera