fredag 22 maj 2009

Tänk va en ledig dag kan gö´

Helt otroligt skönt att vara ledig i torsdags. Ja det var ju igår! Men det har känts som en hel evighet. En ledig dag utan nåt inbokat eller planerat överhuvudtaget. Najs (som Anso skulle ha sagt :) Jag och Arvid sov på söta örat till säkert 07.30 dagen till ära och läste kvälls boken klart från kvällen innan. Tog en lugn sen frukost och styrde sedan kosan mot Näsåker. Jag tror att lugnet infann sig redan på onsdags kväll när vi tog ett moget, tack för uppbackningen Pappa och Anneli tur ni var med och hjälpte mig, beslut att inte flytta ifrån vår lägenhet är på Österås, vi älskar den och alternativet var inte bra. Inte bra alls faktiskt. Huset vi skulle flytta till såldes strax efter det att vi bestämmt oss. Det känndes inte rätt och när jag sedan fick ett protokoll i min hand från samhällsbyggnadsnämnden...ja då var jag helt säker på att jag gjort rätt. Så vi blir kvar här på vår oas på höjden. Kom och hälsa på alla som vill och kan.

Ja men vi var alltså på plats i Näsåker redan klockan 10.30 och vädret var underbart. Efter en kort planering med mor och Nisse så bestämmde vi oss för att nu skulle Rosa huset få lite uppmärksamhet. Arvid och Nisse tog traktorn upp, mor på cykel och jag i bil. Sedan kratades det och kastades plankor i full fart. Badrummet har fått en renovering i vår och då vart det ett skrot upplag mitt nedan bron hmm. Redan till lunch så var det mesta gjort. Härlig lunch föressten. Matjesill potatis gräslök och gräddfil. Vi fick besök av min kompis Eigel :) och hans barn som Arvid lekte med. Sedan kom Anna och lilla Philip och hälsade på så det blev en lång skön fika rast efter allt slit och släp. Och solen den bara sken och sken. Nisse säger att det har regnat men det kan jag inte förstå. Jag hadde i allafall sol hela helgen!
Efter fika rasten så for Arvid med ner på byn på fotbollsträning och A-lagets premiär match. Mamma och Nisse hälsade på i Moflo och jag jobbade vidare på rosa huset. Jag jobbade mycket på hur och i vilken position man sitter för att få mest sol på baksidan av huset , ställde ut möbler och provsatt alla stolar. Kokade kaffe och provsmakade tå koppar av det nya kaffepaketet. Doftade ljuvligt! Jag hann kasta alla ruttna farstubroar till bodarna och rishögarna från grananrna.

Ja det känns som en hel helg och lugnet har infunnit sig. Efter en ledigdag, tänk va skönt. Vi knäppte en massa fin kort. Med Mamma och Nisses flinta kamera....så inga bilder på bloggen..och min kamnera var utan ström som vanligt...Men det gö´ inge. Jag tar minnesbilder jag :)

Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Härliga tider! SKänt att ni har det skönt. Pussa Arvid från mig!
    AnsoPansoPösan

    SvaraRadera