fredag 15 maj 2009

Äntligen fredag!

Thi hi. Jag har det bra jag. I kväll var vi ledare i Gk-Pulsen ut och åt en 3-rätters middag på Hörnan. Mmm mycket gott och en bra start på en ledig helg minsann. Men idag så har jag jobbat hårt i köket och förberett för min och maggans förrätt. Kokat och bakat och städat överallt......Nääe Ha ha ha Det har jag inte alls!!! Har inte skalat en enda morot, inte dammat överhuvudtaget... Och varför då? Därför att jag har det så bra!! Så bra och är så smart! Kocken för morgondagens händelse heter Pia och jobbar i köket. Tjoho. Hon har gjort en falsk hummer soppa OCH bakat ett underbart bröd med oliver, soltorkade tomater och riven ost i . Jag har hjälpt till med att bära hem allt. Eller hem och hem. Jag bar allt till Sysslomanna villan vårat underbara annex här på jobbet med en fin glasveranda. Och där ska vi sitta och njuta av vår förrätt. Jag har det såååå bra och är så smart. (Måste säga det igen thi hi) Och Pia är så himla snäll.
Tänk att när jag försiktigt (Jag är så försynt) la fram frågan om vilket bröd jag skulle köpa till soppan så säger hon.
-Nääe jag tänkte baka.
-Uhumm sa jag då kanske jag ska ha groddar och brie på brödet?
-Nähä. Säger Pia. Jag ska göra ett med oliver och ost i och till det brödet behöver du inget pålägg.
-Nähä....ja då så. (Hi hi hi) Underbart! sånna tag gillar jag. Senare under dagen så kom Pia på ...
-Vera du behöver ju inte ens gå dit allt är ju klart.
Ja visst är det det. Ska bli jätte kul. Längtar tills imorgon och är mätt och nöjd efter maten i kväll. Fast jag längtade hem till min soffa så jag for hem i tid.
Lite ansvar har jag faktiskt i morgon. Arvids fotbollslag har första matchen och den går av stapeln kl 11.40 på Risön. Det är ett derby Långseles Blåa Tigrar möter Helgums Lirarna. Mycket spännande. Arvid har gått in sina nya fotbollsskor under veckan. Han är hoss Micke och övar denna vecka. Han har haft en tuff vecka Arvid så jag hoppas att han håller. Simskola tis, tors och match på Lördag. Och ett x-tra insatt simskole pass på lördag em.....badhuset stänger sista veckan på träningen. Men söndagen blir en vilo dag. Och nästa vecka lugnare eftersom det är röddag på torsdag.

2 kommentarer:

  1. Men vad härligt att bara glida med, det hör väl inte till vanligheterna!? Låter gott också, inte dumt. Hoppas dagen blir bra med fotbollsmatch (vinst så klart. Eller är det viktiga att ha kul och laganda, kommer inte ihåg...) också party på kvällen. Men betyder detta att du missar Eurovision?! Hemska tanke.

    Kram och ha det bäst!
    /sis

    SvaraRadera
  2. Nä det hör verkligen inte till vanligheterna och det känns underbart!!!

    Och hmm ja hur var det nu igen? Vinna eller ha roligt...hoppas på bägge....men mest så hoppas jag på att alla små killar har kul och inte känner nån prestation. Det är mitt främsta mål och hoppas att det gäller för föräldrarna som ser på också. Har hört hemska historier där föräldrarna står och gormar åt domarna barnen och motspelare. Hoppas att jag har sånt kurage i kroppen att jag ryter till OM det händer våra föräldrar. Men det tror jag ju inte, inte vi från långsele inte ;)

    Piggare?

    SvaraRadera