måndag 18 maj 2009

....lördag 2

Jag och Maggan snofsade till oss och laddade för starten som gick 17.30 allt gick väl vi hadde ju haft sån suverän uppbackning av Pia i köket så det var bara att värma soppan och kyla skumpan. När vi öppnade kuvertet en timme senare så skrattade i allafall jag högt. Det visade sig att vi skulle till Pamela som också jobbar i köket på varmrätt. Mycket gott både maten och vinet och för drinken. Sedan åkte vi vidare till efterrätt och det var en bekant till Maggan och där fick vi jordubbar fördrink och kolapaj. Mmmm Mycket gott.
Om jag ska ha en liten åsikt om upplägget så är det just det att en fördrink får min innan maten! Inte under hela jäkla måltiden. Och jag kan ju inte vara oartig och tacka nej. Eller hur? Så därför mina kära läsare...För att jag är så artig och trevlig och alltid äter upp och alltid dricker upp ( det har jag fått lära mig sedan jag var liten) Så blev resultatet; En riktigt packad Vera som dansade tills det var slut och sedan gick Hoppbacken på Hallstaberget hem i högklackat. Japp!
Fast hela vägen till Österås gick jag ju naturligtvis inte. Jag gjorde som i fjol, ringde Pappa!
Så var det och idag har vi haft luck öppning på jobbet.
Klart slut. Fast jäklar vad jag måste ha dansat. Hadde wiplasch skada i nacken både idag och igår. Måste ha varit ett bra rockband som spelade.

1 kommentar:

  1. Helt rätt. Klart man ska dricka upp! Tur du har eget taxibolag, ha ha. Kram på dig sis. Saknar dig. Tack för samtalet igår.

    Puss Anso

    SvaraRadera