tisdag 26 maj 2009

Andra matchen

Tjoho! Andra matchen avklarad och nu känndes det inte som om jag skulle dö av hjärtsnörp. Arvid stog i mål första halvlek och gjorde en fantastisk insats. Jag vart förvånad själv, när lärda han sig allt det här? Han sprang ut och fångade bollen gick ner på knä och täckte målet som ett riktigt proffs. Kul! Mamma och Pappa stolta som tuppar :)
Vis av förra matchens strul så kännde jag att det kan ju bara inte bli värre. Och faktiskt så hadde jag lärt mig ett och annat. t ex Uppvärming i närheten av plan, ett färdigt team när Domaren blåser och att förklara sid byte i pausen var jag riktigt noga med. Målvakterna togs ut på träningen innan. Japp det här kan nog gå riktigt bra. Vi är ju faktiskt tre som tränar laget, Mats och Kaj mycket bra övningar och idéer. Själv har jag blivit nån slags pappers nissa som går runt med försäljning av kuponger, anmälnings listor, info blad, inbetalnings kort och raggar folk till Logdansen den 11:e juli. Usch tråkigt...
Men men. Matcherna är riktigt roliga. Hur många gånger vi ropade "-Fel håååål , vänd!" Vet jag inte riktigt :) En Mamma sa; -Först ropa jag; - Spring! Och då sprang han. Men nu ropar jag
- Sparka på bollen! Annars får du börja träna fridrott. (Fast det sista hörde bara jag :)

Hihi

När jag kom hem hadde jag en bokhylla i vardagsrummet! Pappa och Anneli hadde varit och köpt den jag hittade på blocket igår. En vit laserad ekbokhylla, mycket snygg, med vitrinskpåt och allt. Nu skulle jag bara ha haft en snygg soffa oxå :) Eller hur?

Vronk

1 kommentar:

  1. Tjo och tjing! Det tar sig sa... någon... kul att det är ordning på fotbollsmorsan.
    Miss U!
    /A-S

    SvaraRadera