tisdag 1 december 2009

Mandeln skulle de va´

Usch, det är ju mandel man skållar. Inte fingret på sin son. Och knäcken vart dessutom för hård. Dumma koka godis kväll. :(

Vi drog i väg på pulkan till jobbet i jakt efter omlägnings grejer.
-Titta Arvid, vilken fin kväll nysnö och full måne!
-Jag tänker inte titta på den.

Vi kom fram till entrén med den stora fina granen med lampor och också den full med ny fin snö.
-Oj vad vackert! Har du sett!
-Den struntar jag i ...den har ju ingen stjärna.

Fast kan man klandra honom ?
Nej, inte när Mamma häller knäck smet på ivriga små fingrar.

4 kommentarer:

  1. haha - stöööörtskönt blogginlägg !

    SvaraRadera
  2. Arvid kan få titta på den sen, fullmånen asså, jag har fångat en rätt bra bild, som jag ska lägga ut inom nån dag .... då det onda fingret gått över :)

    SvaraRadera
  3. Aj aj aj, stackars Arre Barre. Pussa honom från mig.
    /Anso

    SvaraRadera
  4. Tomas: Tack vad bra att vi kan kolla på månen en annan kväll när humöret är bättre :)
    Anso: Ja usch..men han fick god omvårdnad. Syster Inger plåstrade om med brännskadesplåster, alvedon,ett dubbelnummer av Bamse OCH sova i Mammas säng.
    (Så det lönar sig nästan att skålla fingret)

    SvaraRadera