måndag 30 november 2009

Att välja glädje :

Lektion nr 1.
Har varit till tandläkaren idag. Lagade en tand, röntgade och mera tandis grejs.....
1330:- pix
I kassan ut så säger jag till tjejen bakom disken
- Jamen sämre julklapp har man ju kunnat få! Tack så mycket!
Hon så lite fundersam ut. Men när hon förstod att jag menade alvar så blev hon glad och sa -Varse god och hej då, glatt och log.

Bra dag för mig att vara glad och fick dessutom ett leende från nån som säkert får höra. Åh herre gud va dyrt och precis innan jul också.....I flera veckor.

Bra gjort va?

Gör nån glad, om så bara dig själv i allafall ! Puss och Kram.

2 kommentarer:

  1. När jag gjorde rotfyllning i sommras, frågade jag om jag inte kunde få "rotavdrag"... min tandläkare Ann-sofi log oxå .... men nåt rotavdrag fick jag inte :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha det var ju oxå bra! Upp till kamp för sura miner vid dyra tandläkarräkningar, dom gör ju bara sitt jobb, och vi får snygga gaddar :)

    Ler

    SvaraRadera