söndag 15 november 2009

Tulpan

Har jobbat i helgen var på dans i fredags så det blev lite sömn men det gör inte så mycket. Har man kul så orkar man allt. Somnade i soffan på lördags em och vaknade med ett ryck när en mobil telefon ringde på tv:n. Fick panik och sprang upp ur soffan yrandes runt runt. Trodde att jag försovit mig till jobbet på söndag...tillslut .....så förstår jag att klockan är fortfarande lördag fast en timme senare än nyss.
Lördags mys men dock en tidig kväll :)

Idag söndag när gästerna checkat ut från tema helgen Yoga så tyckte jag att det var väl själva den om man inte skulle få ett Yoga pass i kroppen om man jobbat en hel Yoga helg.

Så jag tog min friskvårds timme och drog i väg mig själv till gympan och Yogade mig själv.
Höll på i säkert en och en halv timme i ett lugnt och skönt tempo, brukar annars kunna stressa i genom passet om jag får bestämma tempot sjålv men i dag så var jag riktigt noga och slarvade ingenting. Tok skönt!

Efter passet så låg jag kvar på en egen avslappning. Och då ...tro inte att jag är en sån där knas bolla nu som "ser" tecken och liknande new age grejer. Men det "kom" jag kan inte förklara det på ett annat sätt. En vacker bild på en Tulpan. Jag lät den gå vidare ...bilden alltså och låg kvar stilla och tänkte inte på nåt annat än vila och ro, somnade säkert till en stund och vaknade utav att det såg ut som ett bärnstens regn över mig. det var så vackert......

Jag slog sedan upp i en bok som Cattis på jobbet har om växternas språk och så här stog det om tulpan;

När du mår bra är livet vackert
Jag tar hand om mig själv och mitt inre
Jag är lyhörd för mina behov. Jag ger mig själv det jag behöver.

Visst var det fint? Vad gör det om ni tycker jag är knasig. Jag blev glad i allafall.
Trevlig kväll.

4 kommentarer:

  1. Men åh, blev lite avis nu. Låter himla mysigt, må vara flummigt i någras ögon, men vem bryr sig!? Jag skulle inte tacka nej till en avslappnings och måbra weekend.
    Puss på dig!
    Anso

    SvaraRadera
  2. Jag jobbade iofs hela helgen. Men den 1 1/2 timma som jag tog var helt underbar.

    Vi gör nåt mysigt nästa gång vi ses. Du kan få en weekend med mig av mig om du vill :)
    Puss på dig med!

    SvaraRadera
  3. pappa.
    Hej på dig!Vad jag blev glad när jag läste att du blev glad över din "tulpan" tänkte du inte på att bärnstensregnet kanske var ett guldregn det är kanske dags att köpa en lott!!!!!!!!!
    ha det bäst!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Tack Pappa. Ja det var en bra idé, en guldlott kanske ;)
    Ha de bra du med!!

    SvaraRadera