onsdag 18 november 2009

Bissi bissi

Verry bissi veek

Nä skämt å sido. Tänk nu äré redan snart torsdag. Va fort veckan går när Arvid är här. I måndags så följde Arvid en kompis hem från skolan , i tisdags tvättstuga, i dag följde Arvid med en annan kompis hem. Och piff poff så var veckan halv. Härligt!

Jag har passat på att städa garderoben och kastade en hel säck med kläder som jag inte ens visste att jag hadde. Och tur var väl det för mitt kläd system har liksom vilat på att jag har en tredjedel kläder i tvätt tunnan en tredje del i korgstolen vid sängen och en tredjedel (som jag tydligen inte använder) i garderoben. Så nu kanske den rena tvätten går att få in....bara kanske.

På jobbet har jag stavat med gästerna två gånger tisdag och onsdag - skönt att komma ut. Jag stavade även mig själv före lunch idag. Lite dumt kanske för det kändes i armarna i eftermiddag när det var gästernas tur. Fast det är ju inte farligt iofs - fast enformigt..

Idag på jobbet så vart det tal om Quentin Tarantino och eftersom mina favoo filmer är Kill Bill 1 och 2 så ångrade dom sig nog när dom undra vad dom handlade om. Hi hi ...Fika rasten blev en låååång recention om bägge filmer med målande beskrivning om Uma Thurmans snugga fighter och QT superba effekter. Men det var bara jag som var upp i varv och ivrig.
Några funderade på hur man kunde bli så lyrisk över ett par våldsfilmer. men jag hävdar bestämt att det är ren konst!

Tjaaa så rullar väl veckan på kan jag tänka.

2 kommentarer:

  1. Oh ja, konst är rätta ordet för de filmerna! Love love love!!!! Jag ser Uma framför mig nu:

    "I´m going to kill Bill". Oooh, ryser...måste se!
    /A-S

    SvaraRadera
  2. Ja eller hur ?!!

    Nästan som "-Moffasa" hurvens

    *ler*

    SvaraRadera