söndag 13 december 2009

Rutiner

Härligt med vissa rutiner faktiskt.

Arvid kom idag och det är nåt speciellt med första söndag kvällen..Oftast äter vi och (eller nä vi äter alltid, dumt) och sedan väljer Arvid en film, idag blev det Ice Age 1 som vi ligger i soffan och ser.

Men nu till en rutin som har blivit dom sista två åren, eftersom vi ser på film direkt efter middagen så står disken kvar. Och det innebär att:
Rutin 1: jag diskar sedan Arvid krypit ner i sin säng.
Rutin 2: Arvid alltid smyger över till min säng
Rutin 3: Jag låtsas som om jag inte hör hans tassande
Rutin 3. Jag lyssnar på P4 dans som är just den tiden

Det är så mysigt att stå och diska på senakvällen, med P4 Dans (och gamla låtar som jag lärde mig bugga till för typ hundra år sedan....)

....och veta att i min säng snusar mitt barn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar