onsdag 30 december 2009

Mer av det här tack!

Alltså ...det har varit så himla skönt att va ledig. Oftast så rusar jag på i hundraåtti och har projekt och bokningar. Massa måsten ...Det är inte bra.
En vän sa en gång att det finns inga måsten bara saker du väljer att göra...Hmm så sant. Ska välja bättre vad jag vill framöver. Oftast så ramlar jag bara med av farten och vill så himla mycket. Men faktum är att jag orkar inte. Jag får slut på reserverna på en gång och det tar evigheter att ladda om. Nu när jag har haft lugnet i flera dagar, fått vara med Arvid, sovit ut på morgnarna och faktiskt sovit hela nätter utan uppvaknande mitt i natten, så känner jag mig så mycket mera hel. Underbart. Men skört....börjar bli rädd för att göra saker som gör att jag brakar igenom igen. Har varit riktigt på botten faktiskt, kämpat på och trott att ingen fattat nåt, varit glad och käck...men det har nog bara lurat dom som inte känner mig.

Nu låter ju det här väldigt tråkigt, och ja det kanske det är, men det är inte farligt. Att vara ledsen och vilsen i livet drabbar nog dom flesta. Jag har mycket att vara tacksam för. Framför allt Arvid.

Tid och ro för vardags saker. Som att ligga på soffan i köket och se på när Arvid diskar :) Tid och ro för att tilsammans sortera tvätt. "-Men jag sorterar strumpor på mitt sätt!" sa Arvid.. Ja men gör det du det är ju dina strumpor. Fast det är ju bra om det är två likadana förståss. " Ja, men jag rullar ihop en och stoppar ner den i botten på den andra" Well fine....
Det är sånt jag menar.....Mer av det här tack! Mer ledighet och mer bara vara. I löve...

Gott Slut !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar