lördag 12 december 2009

Go morgon

Morgonpigg, morgon stund har guld i mund osv osv.

Många blandade känslor denna morgon.
*Sitter och minns torsdagens klänning -lycklig
*Tänker på Jul utan Arvid- ledsen
*Saker som ska göras-stressad
*Pappa och jag högg gran igår morse-tok nöjd!
*Julklappar som ska köpas-fattig
*Att få träffa anhöriga under julen-Kul!
*Att få semester i mellandgarna-Skönt
*Har jag jobbet kvar efter nyår???-Orolig


Tankarna snurrar....

Men som Anso och Jag brukar säga när det är förlångt emellan oss på jul.....

Julafton är bara en vanlig torsdag.
Dom dagar som det är guldkant på är när vi ses oavsett när Jesus föddes.

Fast Tomten då? Kan han komma till Arvid på en fredag eller lördag? Och vad tycker Arvid om det? Är det på riktigt då? Helt hemskt egentligen att man lurar sina barn och ljuger så förbaskat runt jul....Hur rimar det?

När jag sitter här och tycker synd om mig själv så kom jag på att jag skulle leta reda på en gamal favorit låt som både jag och pappa har.

Den här låten ger en lite perspektiv på ens självömkan och det kan verkligen behövas ibland.
Kram på er!

http://www.youtube.com/watch?v=Ctb-SrwL884

2 kommentarer:

  1. Ja du älskade syster. Ibland snurrar det förfärligt mycket, hoppas det stannade en stund i dag i alla fall.

    Du är bra!
    Puss Anso

    SvaraRadera
  2. mm... en helt vanlig torsdag, instämmer.
    Många tankar i det lilla huvet !..... lika trassligt inuti, som lockigt utanpå ?

    Läs min blogg om "Grinchen på Birsta" när du ids (den e lite lång, men kulig.... tycker jag jallafal)

    SvaraRadera