måndag 14 december 2009

Vart är hon!!!

Hops. Har gjort den mest fantastiska försovning idag. Vaknade kl 8.20.
Mamma Mia! Det var så sent så det var liksom ingen idé att få panik. Allt var redan kört.
Taxin gick kl 07.25 -missat
Började jobba 07.30-missat
Skolan började 08.15-miss

Tja det var liksom enda chansen att klockan gick fel...Ringde in på jobbet och kollade för säkerhets skull. -Jaha..ok...ja.... god natt då. Eh...Eller jag menar det tar ett tag innan jag är på plats (Yr). Typ en timme eller så, jag vaknade nu.

Minus 10 grader ute så jag tjavade ut och satte på kupévärmaren. Lagade frukost, kokade kaffe och tog det lugnt. Fyllde olja, eftersom lampan lyst dom sista två gångerna jag varit ute och kört så var det absolut nödvändigt. Skjutasde Arvid på skolan och tankade på vägen tillbaka.

Inte ett spår av Virriga Vera!!!
-Har det här varit i bloggens början så har jag rusat halvt på klädd med en vilsen son under armen samtidigt som jag ringt jobbet och sagt att jag är på plats om två röda. Struntat i oljan, vilket har inneburit att motorn skurit på vägen in, och hadde den mot förmodan hållt så har jag fått soppa torsk på vägen tillbaka eftersom jag inte tankat.

Va!! Vad sägs? Är jag botad? Vad har hänt?

Jag var på jobbet lagomt till fm fika. Skönt. Ny rutin kanske?

Ha ne!

3 kommentarer:

  1. Lovely darling! Kanske du ska försova dig i morgon med, hi hi.
    Kram
    Anso

    SvaraRadera
  2. He he ja varför inte :)
    Visst var jag duktig Anso? Jag kanske håller på att friskna till.

    Puss

    SvaraRadera
  3. Haha, låter som en grym start på dagen! kram

    SvaraRadera