onsdag 9 december 2009

Inte undra på...

Tänk vad jag har hunne med sedan jag bloggade ordentligt sist. Har liksom bara fulbloggat på sistonde och de gills ju inte.

*Jag har varit med familjen till Luleå fotb, som vi säger hos oss. Fotb trodde jag var en allmän förkortning som man kunde slå upp i ordlistan. Men tydligen är den rätt orginel. Fotb betyder Fram Och Till Baka.
Jag, Mamma, Nisse och Arvid tutade upp förra helgen och hälsade på Tanja med familj. Arvid och Henry deras äldsta son är lika gamal och leker så himla bra. Synd att Luleå ligger så långt bort......Arvid tänkte hälsa på till helgen igen..:)

*Jag har hunne med att få ett idrottsledar stipendium på 5000:- pix. Ni som kommer i håg bloggen "Veronica anti jante" vet att jag nominerade mig själv för att jag ville ha pengar till en kurs! Whoho det gick ju tok bra. Gör det ni också vetja. Ska få va med på kommun fullmäktige på onsdag och ta emot "priset" hihi.

*Vi har hunnit med att bli MODO fans i familjen. I lördags så var jag Arvid och Maggan, Linn och Felix iväg till Swedbank arena i Övik och kollade på puck och klubba spel . Och jisses! Varför har jag inte gjort det förut? Jag kännde mig som Julia Roberts i Pretty Woman när hon skulle ut på gala med Richard Geer. Jag sa till Maggan när jag stog överst på trappen vid läktaren.
"-Det här var skit kul! Whoho det här gör vi om!!!"
Och Maggan liksom..."-Ja men matchen har ju inte ens börjat"
"-Nä jag Veeet! Tänk vad tufft det kommer va när dom till och med spelar!"

Ja det var så kul så nu i veckan har jag varit på Hockey kurs hos. Anne som har dom rätta kanalerna. Fått lära mig om Blåa och Röda linjer. Ätit korv i pausen och tjooat på dom rätta ställerna. För varje "rätt" vi hadde så fick vi ta en godis. Vi var så duktiga så tillslut gick vi över till clementin :)

* Vad som inte var så kul var att gå på skyltsöndag. Det regnade (som vanligt) tycker det har regnat i alla år på skyltsöndag. Nytt för i år var att vi gick i Långsele istället för Näsåker.
Hmm
Långsele vs Näsåker..
I Näsåker kröner vi Lucia i Kyrkan under advents gudstjänsten.
I långsele kröner dom henne dan innan och har gudstjänsten på Konsum.
I näsåker åker hon häst och vagn.
I långsele åker hon Pick-up med släpvagn.

Men i långsele kommer tomten gåendes på Ica taket och kastar godis i huvudet på barn och vuxna. Det tyckte Arvid om!

Tja det har hänt lite mer oxå....Men det får jag inte skriva om än :)
Puss och Kram

4 kommentarer:

  1. Trevligt sammandrag må jag säga, och grattis till pengarna. Men vad är det för kurs du ska gå, det har jag glömt? Eller har du inte sagt det...???
    Kram på dig.
    Sis

    SvaraRadera
  2. Haha ..... appropå hockey, röda och blå linjer. Min morbro Rolf är fullständigt ointresserad av hockey och sport, han är mer teknisk och så .. Men ibland blir han medtvingad. Han sitter helt stilla och oberörd hela första perioden... men sen när det blir paus, när folk sätter sig, eller går o köper korv.
    När då ismaskinen kommer in på isen .... då ställer sihg min morbror upp och applåderar :)

    SvaraRadera
  3. Älskar å läsa din blogg synd att det bara är så få gånger du skriver.
    GRATTIS till 5.000, har du eller någon annan lagt in bilder från mottagandet?
    Hockey är min favoritsport men just n(idag) gäller skidskytte och all skidåkning (kanske inte alpint). längtar efter OS då är jag strängt upptagen, svarar inte i telefon,
    Imorgon (12/12) ska jag till anso å jon å lämna över min å lasses julklapp (grävskopa)som rasse säger goga.

    Stort grattis gumman (om jag nu får säga gumman).
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men hej Gittan.
    Klart du får säga gumman.Mottagandet är nu till veckan vet inte om det är nån fotografering men om det är så ska jag skicka en bild.
    Hälsa go killen och övriga Svendsens från mig.
    Och helt klart är skidskytte spännande, men oxå där brister jag i mina kunskaper, strf rundor och extra skott...ojoj vem kan hålla reda på allt sånt? Inte jag.

    Tomas: Hej jag hadde missat ditt inlägg.
    Ha ha vilken tuff morbror du har. Man ska helt klart ägna sin uppmärksamhet åt det som intresserar en. Vilken syn :)

    SvaraRadera