torsdag 22 september 2011

Bra vinkel!

Fick ett sms idag av en nära vän. -Hjälp jag håller på att bli galen, flyttar snart, börjar ett nytt liv, säger upp mig och föressten så har jag PMS oxå....

Nu ikväll så satt vi på telefonlinjen (fast egentligen så är det ju satteliter nu, ha ha, vad gammal jag känner mig helt plötsligt... ja ja..åter till ämnet) i över en timme och tjatade fram och åter om allt elände och peppade varandra så som vänner gör. Skönt att kunna säga saker man annars bara tänker....och upptäcka att det finns fler som tänker i liknande banor. Det är liksom som att mycket försvinner bort med orden bara för att man säger det högt ut. Och att nån lyssnar förståss. Skulle nog vara märkligt känsla att sitta och tala högt för sig själv.

Min vän hadde fått en bra vinkel på det här med PMS av en anna kvinna (som kanske inte hadde så svår som vi, he he, eftersom hon kunde tänka nyktert). Så här resonerade hon:

"Det är ju bra att man kan bli så där upprörd och arg, skäller och ältar saker som man anser fel och orättvist i livet och allt vad vi nu gör. Då vet man ju sen när stormen dragit förbi vad som är viktigast av allt vardags gnäll vi går omkring med. Det är det man ska ta itu med, när lugnet infunnit sig igen"

Jävlar vad bra sagt! Nu väntar jag liksom bara in nästa anfall =) Sop sortering när den är som bäst!

Like alot!

6 kommentarer:

  1. You go girlfrinds!!! Ut med det bara. Vad skulle vi göra utan varandra? Längtar inte tillbaka till PMS dagarna, men de är nog här igen vilken dag som helst....
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilket djävla gnäll för lite PMS tänk på dom som har GS!!! då dom har ett rent HELVETE dom stackarna dom hade önskat sig hellre PMS!!!!!

    SvaraRadera
  3. GS
    -Gubbsjuka?
    -Gamla skor?
    -Gamnack-spärr?
    -Gamla soper?
    -Gul snopp?
    -Gastandes svärmor?

    Hm...antar att du är man, snäääääla säg vad GS är.
    Jag kanske kan byta med dom GS:are som vill ha PMS?

    Hahahaha

    SvaraRadera
  4. Ja Anso tjejkompisar är värda sin vikt i guld. Och mer ändå faktiskt =)

    SvaraRadera
  5. Hej skriver jag något så står jag och faller med namn pappa,bosse. Så Veronica Sherlock Holmes får leta vidare. Men jag tycker ändå att det var roligt skrivet. Din lilla rara gulliga söta snälla grå håriga PAPPA. PS god natt kl23:19

    SvaraRadera
  6. Hmm då får jag väl leta vidare då da´.

    Kram lilla gråhåriga troll =) Och trevlig helg!

    SvaraRadera