torsdag 19 maj 2011

Trevligt möte

Provade en meditation som heter möt ditt inre barn. Hadde väl inga egentliga förväntningar mer än att få en stilla stund och låta huvudet bli tomt en stund. En trevlig röst som tog mig långt bort på en äng där jag mötte mig själv som fem åring. Låter lite flum kanske men det var skönt och avkopplande med lite fågelkvitter i bakgrunden. Sen fick jag instruktionen att jag skulle ge information till mig själv som var fem år gammal och likadant så skulle jag som vuxen få råd ifrån mitt lilla jag.

-Som vuxen var mitt råd till lilla mig "-Var inte så godtrogen, alla är inte snäll"
-Som barn var mitt råd till mitt vuxna jag "-Kom! Vi måste ha lite kul, ska vi leka?"

Så sött och så sant. Bägge delarna. Faktiskt så är det inte fel att påminnas om att alla är inte snäll och likadant, glöm inte bort att leka även som vuxen. Ha lite kul!

Tänkvärt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar