måndag 27 september 2010

Tacksam

Jag sitter här ikväll och summerar dagen. Det är en bra ide som jag ska fortsätta med. Jag inser att det finns så mycket att vara tacksam för.

En underbar höstdag med kyla i luften och klara gula färger överallt i alla träd och buskar. Jag och Arvid var på cykel tur i eftermiddag, solen sken och vi hade gott om tid att stanna och titta på bäcken som rinner, den ludna lilla lila larven, revor i asfalten som däcken fastnar i. Tid, jag uppskattar tid.

Arvid började rita monster på baksidan av läxpappret och jag bad om en egen teckning med monster till bara mig. Det var mer avanserat än vad jag trodde. Ville jag ha en med kniv skiv händer? Ska den ha en högteknoligisk svans? Ja, men visst jag tar allt jag får!

1 kommentar:

  1. Låter härligt. Själv är jag tacksam för att Rasmus gick alldeles själv ner för trappan på dagis, ner till grinden och satt kvar i vagnen på Coop. Han till och med ropade högt och tydligt "Gå hem nu!" medan jag handlade kyckling. Kram Sis.

    SvaraRadera