torsdag 16 september 2010

När det regnar.........

Det sägs att när det regnar så är det änglar som gråter.

Idag har dom och jag gråtit ikapp. Denna vecka har varit lång, längre än så här kan det aldrig kännas. Måndag, måndag, måndag, tisdag, tisdag, osv. osv... Har varit så in i baljan trött. Arvid oxå det måste vara nåt i luften. I onsdags morse sa Arvid att nu kan det få vara ledigt en dag. Vid frukosten idag sa jag att nu är det bara en dag kvar på den här veckan Arvid. Va!! Menar du att lördag och söndag är borta???! svarade Arvid. Smart kille.

Vi sprang till skoltaxin imorse för att hinna med (jag har numera jogging skor när jag går till jobbet)
Taxi chauffören var road när vi kom springades, jag spran nämligen i tisdags också fast åt andra hållet, vi hadde glömt gympapåsen. -Du kommer få en jäkla bra kondis du innan den här terminen är slut, sa han. Tur nån tycker det är kul =).

Jag tappade nånstanns bort telefonen under dagen, kanske under jogging turen??? Och det var inte så bra. Det har regnat mycket idag som sagt, och hela fotbolls laget har tydligen ringt och sms:at och tillslut så tog dom tag i saken och avbokade våran avslutnings grillkväll....

Vilket innebar att.....Jag och Arvid satt själva på IP och grillade korv ikväll. Det var uppehåll och damlaget och tjejerna hadde sin sista träning. Arvid roade sig med att gå balansgång på Ishockey rinken och den var ju snorhal efter dagens regn så...han halkade av och ramlade så illa att han låste käken, skrapade upp hakan och slog i bakhuvdet. Han kunde inte ens ropa på hjälp i från avbytar båset där han landade. Som tur var hadde han sällskap av en kille som var där och kollade på sin syrra när hon tränade. Vilken dag.....Tillslut så hadde jag fått en bra glöd och vi grillade några korvar och Arvid fick sin medalj och vi åkte hem.

Telefonen förtfarande borta....

God Natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar