torsdag 30 september 2010

Mitt hjärta.....

Varit på utvecklingssamtal med Arvid och hans fröken, Fröken Petnoga som hon presenterar sig själv. Vanlig genomgång av olika ämnen, kompisar och så. Det absolut bästa var när Arvid skulle sätta upp ett delmål att uppnå fram till sportlovet. Hmm, vad ville han lära sig i skolan förutom läroplanen? Arvid cirkulerade likt Baltazar runt i klassrummet och fröken teater viskar till mig:
"-Jag brukar föreslå läsa en lättare bok" .

Arvid kommer tillbaka sätter sig på stolen och säger

"-Jag vill lära mig alla landskap i Sverige"

Fröken liksom kipade efter andan ett tag ;) Tufft!

Alltså, jag blev så stolt och stum av förundran vad som rör sig i hans hjärna. Känner även nu hur bröstet liksom sväller igen och ögonen tåras. Min lilla professor Baltazar.

1 kommentar:

  1. Ha ha ha, härligt. Ja detta verkar ju otroligt lovande. Go killen där...

    SvaraRadera