söndag 19 september 2010

Långkalsong kungen

Idag har jag fortsatt pilla på runt ägorna i Ås. Grävt fram lite potatis, kokat kaffe och ätit bullar.
Tömt poolen på den sista skvätten vatten och därmed sagt upp en liten hyresgäst som installerat sig, Herr Grodan Boll. Hoppas att han hittar en ny adress innan vintern. Blivit imponerad utav att det stod två stycken fin fina flugsvampar under tältet.

Arvid hadde en kompis på besök ute i sin lekstuga. Den som jag gjorde så fin med, skrivbänk, målarböcker, tidningsficka bredvid sängen stugan. Den som har förvandlats till "Hemliga spion klubbens reservdels avdelning-alla lösa reservdelar ifrån verkstan bredvid ryms om man bara vill stugan.

Dom packade ryggsäcken full tog en stötdämpare och ett luftfilter i famnen och sa att nu ska vi gå låååångt. Och jag stog vid landet och grävde och svarade som Alfons Åbergs pappa. -Ummm men bara här omkring...

Det visade sig att dom knatat igenom hela Åsmonby och ända hem till kompisens Mamma som ringde mig där jag stog i mina stövlar och kliade mig i håret..Jaha? Men dom var ju här nyss.

I långkalsonger, stövlar, en röd ryggsäck bärandes på ett luftfilter genom hela byn. Och killen svarar -Men mamma vi gick i diket hela vägen.

Ja vad säger man?

2 kommentarer:

  1. Fiffiga killar. Härligt med ute pyssel en hel helg. Så avis. Ett hus tack!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja varso god =) Gräset är inte klippt sen vi var där med killarna, thihi. Fundera på om vi skulle kunna få låna några får av by bonden??

    SvaraRadera