lördag 23 januari 2010

Mysteriet är löst!

När jag var och julhandlade i en rasande fart den 23:e december så hände nåt mystiskt.

Jag var in på en delikatess butik och köpte en skit dyr ost till Pappa i julklapp för jag vet att han tycker om mögelost. Varje jul så är det liksom hans jobba att skära skivor av mögelosten, jag tror att det är för att han vill ha koll på tjockleken, men Pappa hävdar att han gör så fina skivor och vi tittar andäktigt på :) Så i år skulle han få en i julklapp som bara skulle va hans tänkte jag.

Men när jag kommer hem och packar ur bilen så finns inte osten nånstans! Letar och letar förgäves. Men hittar istället en fin tändsticksask med pepparkaksgubbar på. Sedan den 23:e har jag i stort sett tänt ljus varje kväll OCH funderat på vart osten tog vägen. Så även ikväll. Men skillnaden var att nu var Johanna här och hon fick höra historien om den utbytta osten under tiden som jag tände mina värme ljus.

Hör och häpna när hon säger:- Vi hittade en ost på Kapp Ahl före jul. Efter lite dividerande så kom vi fram till att det var min julklapps ost dom hittat! Ta da!

Men ....vart kom tändstiksasken ifrån?? Hmm......

Ps Tändstiksask är lika svårt att skriva som att säga.

4 kommentarer:

  1. Jättekul historia.... och härligt av dig att bjuda på den.... men o andra sidan, vad är det för mening att "göra borts sig" glömma saker och göra misstag.... om man inte bjuder på dem.... :)....Mögelost förresten ???... Jag trodde JAG hade det dåligt ställt ???...... men när man har så knapert att man köper "gammal" ost.... så funderar man ??... och sedan ser till att "lagra" den lite extra ;) på KapAhl

    SvaraRadera
  2. läsarna vill ha fler mysterier nedskrivna :)

    SvaraRadera
  3. Jag vet..men jag har sån ordning på mitt liv så det händer så lite galet...:)

    Kanske ska döpa om bloggen till Ordentliga Veras vardagslunk??

    SvaraRadera