söndag 10 januari 2010

Gud.

Gud varför straffa mig på detta sätt? Jag har gjort allt som ska göras får att bilen ska må bra. Kollat och fyllt massor med olja, tankat bil och dunk (!) , kollat glykolen på verkstaden, haft bilen på motorvärmaren dygnet runt.

Därför känns det orättvist att när jag skulle åka igår -27 grader ute bara får kalluft ur fläkten. Det var inte skönt. Att det fanns värme i bilen det såg jag, hela 110 grader så det skulle inte va nåt problem att få ut lite till mig tycker jag. Stannade en stund och funderade på att vända och åka hem igen när motorn blivit lite kallare. Men då bestämmde sig batteriet för att inte vilja vara med, efter två motorstopp (hadde fel växel eftersom spaken har släppt ifrån hållaren så är det svårt att hitta rätt läge) på treans växel.


Så därför:



fick audi lämna plats för Saab :)

5 kommentarer:

  1. Bra val och mycket snygg bil. Har lääänge velat ha en SAAB, nu kan jag ju åka i din :-)
    Kram och god natt.
    Lilla sis

    SvaraRadera
  2. Snygg!

    Men Jag sörjer lite, du har ju haft Audi sedan jag var körkortslös... :)

    SvaraRadera
  3. Bilar och datorer, har kommit till världen för att testa vårat tålamod... :)

    dom är trasiga oftare än hela

    SvaraRadera
  4. Mimmi; Jag vet, visst känns det konstigt? Audi nr 4 i rad. Blå, Vit, Grå, Vit...saknar alla utom den sista.
    har haft en hel del bilar när jag tänker efter.
    Musse -74 röd min första var ju en ford iofs.

    SvaraRadera