söndag 4 oktober 2009

Vad är viktigt här i livet?

Ja kvällens tankar eller egentligen hela månadens tankar har varit. Vad är viktigast här ilivet?
Alltså det är ju inte svårt om man har barn. Arvid förståss. Ja men sen då?...

Jag gör en lista:

Vill ha tid och pengar till att:
-ha kul med arvid
-träffa vänner
-göra små resor (typ Dollar store, Ikea, Paradisbadet)
-att få pengarna att räcka till mer än till räkningarna
-fritid måste upprepas igen, fritid
-hälsa på släkt och vänner på annan ort
-att äta god vällagad mat
-att träna
-fritid
-att ha sinnes ro

Vad som stjäl av ovan lista är:
-Jobba heltid
-Plugga heltid
-Gå ner i tjänst=mindre i plånbok.

Jag funderar stenhårt på att inte fortsätta läsa. Enda året som jag inte tänkt söka nåt och hadde sinnesfrid över det beslutet, så söker en kompis "min" tänkta utb. och genast hakar jag på och går upp i varv . Nu snurrar det lite väl fort ska ni veta.

Har just skicka in en tenta som absolut inte kommer att gå igenom. Och jag kommer inte orka göra om den. Och jag ser vad jag har framför mig nu innan jul och NÄ!

Jag kommer inte vara en god mor, bra kompis, medmänniska eller en trevlig mot mig själv om detta ska fortgå en dag till.

Som det är nu så hadde jag inte en ro i kroppen att gå med min bästa vän på matine´med Arvid och hennes lille kill. Och det gör ont i själen när jag nu sitter här ensammen och Arvid somnat.

Nu ska jag göra så här. Sluta plugga. Jobba 100 de veckor jag inte har Arvid, träna de veckor han är hoss Micke, Karaten ger mig allt jag vill ha både kroppsligt och mentalt.

Jag ska gå ner i tid de veckor han är hoss mig, så jag åtminstånde kan hämta honom innan det är mörkt (läs kolsvart) några dar i veckan.

Japp det är mitt beslut och jag kommer aldrig i livet ångra mig. För nu har jag provat.

Hej hopp och välkommen tillbaka livet.

1 kommentar:

  1. Låter skönt och som en fin fin plan. Ni kommer nog få en super skön höst tror jag.
    Puss å Kram, Sis

    SvaraRadera