onsdag 7 oktober 2009

LLL

Lev Livet Låååååångsamt.

Det är mitt nya motto and i love it. Jag har liksom hittat ett trick, som nästan alltid funkar, om jag gör det i tid vill säga. Jag har så väldigt lätt för att stressa upp och göra allting i dubbelfart för att hinna mer. Det har funkat bra i och för sig men i längden så ...nä. T ex nu i eftermiddag så parkerade jag på konsum parkeringen och just när jag skulle hasta igenom dörrarna och nästan sprungit ifrån min son mellan bilarna :( så ser jag att f-n här ska man ju stoppa i mynt för parkerings avgiften. Vilket innebär att jag måste gå tillbaka och tappa miiinst en minut i tid! "-Sat.., va jobbigt!" säger jag högt. Och som tur är så hör jag mig själv..

Alltså hur jobbigt kan det vara Veronica? Så dags för lååååångsamt tricket. Stoppar sakta sakta ner en och en krona och låter den första landa innan nr 2, 3, 4 och 5 fick följa efter. Under tiden har Arvid kommit ikapp mig och han hinner kolla apparaten och hinner konstatera att det ska var "ettor" eller "femmor" till maskinen. Slow-mama hinner visa att det kommer ut en lapp och på den står det hur länge man får låna parkeringsplatse.n.....Skönt, med en samlad mamma vid sin sida så kan min son entra affären.

Pust! Övning ger färdighet.

1 kommentar: