måndag 19 oktober 2009

Snö snö

Å härliga morgon! Underbart vackert med tung tjock ny snö över hela Österåsen. Jag och Arvid gjorde en snögubbe medan vi väntate på taxin i morse. Jag tog en stilla förmiddags promenad, det var som att gå i en saga, det snöade och var dimmigt ända fram till lunch. Jag stannade till och tänkte att nu kommer det snart några "sanatorie" gumms och går emot mig så trolskt var det.

Mindre ljuvligt var det att hämta Arvid från fritids....inte ett plagg var tortt...jag kände inte ens igen honom och frågade personalen "-var kan min son vara?" Ja men där, svarade dom. Helt förklädd i nya kläder, två ställ genom sura, overallen gick att vri ur, skorna kunde man tömma...men man vill ju inte orsaka vattenskada på bygget. Morrr... hur många gånger jag än säger till honom att hänga in kläderna i torkskåpet så ...ne i en hög på hyllan. Grrrr ...I morgon ska han få åka till skolan i en svart sopsäck så får vi se om han kommer ihåg att vårda sina kläder bättre. Nä skämt å sido, men han fick själv bära ner eländet i tvätt stugan och sätta på tvätt maskinen.

Det låg lite snö kvar nu i kväll och han var ut och provade pulkbacken och sina längd skidor. Härligt med snö! bara den inte är så blöt på dagarna så går det ju bra..:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar