måndag 5 oktober 2009

Snacka om mitt i prick

I eftermiddag när vi var och handlade så gjorde jag nåt jag nästan brukar göra. Jag köpte kvälls tidningen. Ja, som ett bevis mot mig själv att jag kan sitta å slö läsa efter middan och ta det lugnt. Och vad ser jag i tidningen om inte en artikel om stressade barn. hur föräldrar som inte har tid, och aktiviteter hela helger och vardags kvällar.

Jag ska försöka göra saker hälften så fort som jag brukar. Och nu har jag "hunnit" läsa tidningen, det brukar jag aldrig hinna annars, jag har sakta men säkert tvättat bara två maskiner ikväll (Arvid hadde lyckats hoppa i vatten pölar både på fm rasten och em rasten och hadde fått låna kvar glömda kläder på fritids, blåa bermuda shorts och en grön/vit hawai t-shirt, kängorna lämnade jag kvar för dom vägde "två ton mamma! Som en hel traktor." Hmm Mycket imponerande Arvid...Inne tofflorna fick åka med på Ica.

Jag har lyckats läsa en saga ikväll utan att bli stressad och få puls över att det tar dubbelt så lång tid om man ska svar på alla frågor (så det har jag undvikit, heeelt sjukt)

Och det bästa av allt ...jag ligger o slö kollar på "Vänner" det börjar ju redan 19.30 och då har jag inte hunnit tillsoffan på än ett par timmar.

Lövli!

1 kommentar:

  1. Long time no see !

    ... hoppas de e bra med dig, kanske syns på nån dans , har varit lite av det för mig två månader ... men det blir sen igen ....

    SvaraRadera