torsdag 15 oktober 2009

Nycklar grrrrr

Jag hatar nycklar. Dom är aldrig aldrig där dom ska va!! Morrr.

Igår letade jag och Anne mina bilnycklar i 30 minuter. Vi gick från varsit håll jag från lägenheten och mot jobbet och Anne runt Österåsen och ut.....Till slut fann vi dem i mitt klädskåp i omklädnings rummet..Jag hadde tydligen en jacka där också med fickor.

Idag när jag ska låsa receptionen så letar jag i byxfickan ...ne inte där.....blä. Hittar dom i väskan tillslut. Ja menn för h-vete Veronica det är väl bra om man låser innan man stoppar ner nycklarna i väskan och ska gå hem.

Ja....och hem går jag. Och här ska ni få veta en hemlighet. I vanliga fall så låser jag inte lägenheten för att det finns en potentiell risk att låsa sig ute. Men idag var jag hem på lunchen och var så ordentlig och låste.

Vilket innebär att när jag står på bron och vänder ut och in på fickor i byxor, tröja, jacka vänder upp och ner på väskan och inte hittar nycklarna. Ja då är det ju bekräftat! Lås aldrig dörren om du är Jag.

Jag travar med arb nycklarna i näven tillbaka på jobbet och ja.....där ligger dom. När jag vände upp och ner på väskan för att hitta arb. nycklarna så la jag ur lgh nycklarna på skrivborde,,,,,

Bah. Uppfinn nåt annat system för att låsa och öppna dörrar starta bilar o dyl. Det är ju 2000 talet. En ögon scanning eller likn tycker jag borde funka..........för huvé har man ju alltid med sig. ELLER!!!!!!

1 kommentar: