måndag 29 augusti 2011

Dagen idag

Rensat lingon på min fina bricka.


Lagomt mycket mig av på bilden =) Arvid försvann till skogen undertiden. Det visade sig att han tog rygg på grannarna när dom skulle på prommenad. Dom kom hem med trattisar och Arvid med blåbärsläppstift. Fridfullt..



Undra vad jag tänkte på när jag kastade mina gamla burkar ifrån Kosta glasbruk och ersatte dom med Ikeas... Har bara två kvar nu. Undrar även på varför bären flyter upp?





Fredagsmys på en måndag med start av Robinson. Mums fika med skinka, äpplen. och rödvinbärssaft. Sjukt gott =) Vi är förkylda.



3 kommentarer:

  1. Åh, har du blivit sjuk också din stackare!? Krya på er...
    Kram....

    SvaraRadera
  2. sylten är för tunn du ska koka den längre och använd syltsocker och på låg värme. ha det Pappa ps ta midre vatten än vad recptet.

    SvaraRadera
  3. Ok på receptet stog det att denskulle koka 10 min och geléar sig bättre om sockret rörs i efter kokning. Ska inte ta nåt vatten till nästa sats. Men syltsocker är en lyx som bara jordgubbarna för ta del av =)

    Tack för tips

    SvaraRadera