söndag 7 augusti 2011

Arvid, lätt min bästa festival partner ever!!!

Han är en cool katt killen min. Jag har bara behövt hänga med Arvid för att uppleva festivalen ifrån sin bästa sida. Han började bra redan på tisdag kväll när vi var på fäbodammen och lyssnade på Dara Dagger, jag var in och dansade till "Stora tåget går till Norrland" och Arvid satt med sin cola och snackade med brudarna, senare när jag vilade från dansen satt vi som två gamla gubbar och tittade in i elden som brann utanför.
Han hittar kompisar överallt, på torsdag lyssnade vi på Mustat Silmät vid Asterix camping och när jag stog och ville åka hem och frös så "- ´lugn jag kastar pil med min nya vän."
När torsdagen kom och det var dags för eldnatt så stegade Arvid fram och sa häng på nu jag ska ha en bra plats, jag ska se elden mamma! Ok. Och bästa sittplatserna längst fram fick vi. Fast ja...Arvid hittade ju två nya kompisar där framme så jag hamnade utanför ett tag. Men jag fick hänga på honom hem i allafall. Wiihoo lyckliga jag!
På fredag när jag skulle jobba så tog Arvid rygg på en mormor som skulle till sitt barn-barn och ja....med honom var han hela kvällen. På lördag så tyckte Arvid att jag behövde lite upp backning i butiken jag jobbade så han skötte kassan i tre timmar. Snällt att hjälpa sin gamla mor som började bli lite sliten vid det här laget. Fast ja ja det innebar en lön också förståss.

Underbara Arre Barre Bus, som gjorde sin mor så stolt när han gjorde en yin och yang tatto på armen. Samma kille kom dagen efter tillbaka med två nya tatueringar som han gjort av sin lön....en döskalle på andra armen och liemannen på höger skulderblad (hela skulderbladet)

Söta rara vän som vaknade kl 12.15 och hans ljuva stämma ljöd "Mamma!!!! Pannkakor!!!!!"

Jag skulle LÄTT LÄTT göra om samma festival med honom igen. Helt underbara kille. Han och jag . Det är kärlek det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar