tisdag 25 maj 2010

Mycket fotboll nu.

Ikväll var det Tigrarnas match igen. Det började regna under eftermiddagen och blåste rejält så stämmningen var inte den bästa. Men resultatet så mycket bättre 4-1 till oss. Tjoohoo!
Så jämarns roligt. Smolket i bägaren skulle kunna vara att motståndarna innehåll två av Arvids bästa kompisar. Men på lekplatsen efter matchen så märktes inget utav det, killarna lekte och stojade.
Jag däremot var tvungen att uppföra mig, kunnde ju inte liksom stå och jubla och ringa runt för mycket med deras Mammor omkring mig :)

På torsdag så har Pumorna sin andra match, jag trodde att jag skulle behöva stå över eftersom vi har Tigerträning då men Kaj en till Tigertränare erbjöd sig att stå över sin match i korpen (han var nog rädd att möta oss) så att jag kunde gå!! Jiippie! Nu möter vi alltså Undroms IF utan åtmindstonde tre av deras ordinarie spelare...hm kanske kan bli ett bättre resultat än sist...Kanske. Min förhoppning är fortfarande att komma hel ur så många matcher som möjligt.

Vi hadde träning i Söndags, lite intervall träning, lite "jaga" , passningar och skott på mål. Sedan naturligtvis så delade vi upp oss och spelade mot varandra.

Min helg som var:

Underbar fredag kväll, solen sken och jag åkte upp till rosahuset, drog igång gräsklipparen som gick igång efter 5 drag! Den har stått ute under snön hela vintern. Bra klippare, ovärdelig. Travade runt hela gården i en timmes tid och fick upp värmen rejält. Men inne vart det rått och ruggigt framemot kvälls kvisten, men vad gör väl det när det finns ved i vedboden. Gjorde upp en brasa och fick både varmt i hus och varmvatten, duschade och somnade som ett litet barn.

Vaknade gott på lördags morgon kl 7 och var piggeling, gjorde min Yoga läxa för öppet fönster, solen sken in och fåglarna kvittrade. Tog en prommenad genom ett sömnigt Åsmon, vägen är kantad av björkar som nästan slagit ut och leder rakt mot sol uppgången....Suck så ljuvligt. Frid i sinnet. Satte mig hemma på Mammas bro och läste morgon tidningen och väntade på att perkulatorn skulle sluta bubbla.

Kan man ha det bättre? Nä, alltså ..här tankar jag min energi. Det är enkelt, så enkelt.

//Kram Vronk

3 kommentarer:

  1. Men du glömde visst gå på dans ?

    SvaraRadera
  2. Åh nu fick jag hemlängtan!

    SvaraRadera
  3. Tomas: Ja eller jag glömde inte men valde bort. Svårt val men så blev det. Ser fram emot många sommardanser dock :)

    Mimmi: Jag förstår det, men ni verkar ha det bra där ner med. Och du kommer väl till Urkult?
    //Ses <3

    SvaraRadera