onsdag 12 maj 2010

Lång time no see

Hopps vad tiden har gått undan sedan jag bloggade sist!

Vi har kommit igång med fotbollsträningen riktigt bra. Sist kom jag på att om vi började värma upp med stoj och stim hopp och när jag blåste i visselpipan så skulle alla förstenas, frysa, stå stiiiiila.
Så har vi vunnit två saker: kilarna fick röja loss ordentligt hur som helst och var som helst OCH jag fick uppmärksamhet (vilket jag tycker om) när jag blåser i pipan.

Några krux när man har sitt eget barn med i laget är att:
1. han tror han kan be Mamma om ett mål till sitt lag när dom ligger under.
2. att man får klättra på domaren (mamma) när man är trött i benen.
3. ....

Nä det är så mycket mera plus än krux. I lööv att va fotbollsmorsa. Bara alla avgifter, anmälningar, namn på barnen (?) p-nummer ,telenummer, listor hit och dit och tandborst försäljningen kommit igång så man får sparka boll.

Har själv gått med i ett Korpen lag med tjejer runt byn; Pumorna ska vi heta. Vill kicka mera boll än så här. Ska bli jätte kul! Missade dock första träningen för att jag jobbade i helgen och missar andra pga av att vi inte är hemma i helgen...Hm lär väl dundra in till första matchen.. Återkommer med en skaderapport.

I helgen åker vi till Syrran och hälsar på. Har bokat plats på Cosmonova på lördag, vi ska se Dinosaurier i 3D, tuuufft!! Hoppas att jag inte skrämmer livet ur Arvid..Han låg sömnlös i Måndags för jag tyckte att han skulle vara med och se Vetenskapensvärld och reportaget om vulkan utbrottet på Island. Stackars barn, vad jag hittar på.

Ser fram emot en låång ledig helg i el Stockholmo med systeryster, barn och man :)

Kram och Hej!!

2 kommentarer:

  1. hoppas ni har tid och hälsa på
    säger faster

    SvaraRadera
  2. Ett stopp i Gröndal imorgon eftermiddag? Funkar det?
    /Kram

    SvaraRadera