onsdag 26 maj 2010

Kom på en sak..

Måste bara få berätta om en typisk Virriga Vera grej.

Idag hadde vi en grupp inbokad på jobbet som skulle på promenad längs Nipleden ner på Notön. Där skulle jag duka upp lunch. När jag höll på att packa upp allt så kom jag på att fariken!! Jag har ju inte tagit med te vatten ...morr. Tänkte såp det knakade. Hmm nä man kan inte värma älvvatten på elden...Det smakar nog inte gott. Föressten så hadde jag inget kärl att koka i heller. Typiskt. Var tvungen att ringa till köket för att beklaga mig.
Och då säger dom : -Nähä men du hadde ju tre termosar med vatten. Glömde du dom?
Tänk ...tänk.......tänk ....Då börjar hjärnan fungera på mig igen.
Efter ett tag så inser jag att :
- Jo i och för sig så kan jag ju ta varmvattnet som jag kokade till kaffet.
Fast det var ju kaffevatten inte tevatten.

Snack om tillt :)

Fast gruppen som gick i Måndags (samma arrangemang) dom fick inte servetter till sin lunch. Dom fick varsin fin vit disktrasa dom.

Bra souvenir va?

2 kommentarer:

  1. ha ha ha - skulle kunnat vara jag...
    Karin L

    SvaraRadera
  2. Ja, nu när du säger det så låter det som om det lika gärna hadde kunnat vara du :)

    Men dom vart ärligt glada för disktrasan, även för att slippa dricka älvatten ;)

    SvaraRadera